Miyamoto: Nie wszystko musi być w 3D

Miyamoto: Nie wszystko musi być w 3D23.11.2009 20:03
marcindmjqtx

Wieloletni staż naszej branży dobitnie pokazuje, że gry dwuwymiarowe starzeją się znacznie wolniej, niż te w 3D. Do dziś jest wiele osób świetnie bawiących się przy starych częściach Mario (te z NESa i SNESa są wciąż w czołówce sprzedaży na Virtual Console), podczas gdy choćby pierwsza część Virtua Fightera może wywołać co najwyżej czkawkę. Dlaczego zatem gry dwuwymiarowe są od dłuższego już czasu ignorowane? Bo są mniej spektakularne, ot co. Na szczęście są twórcy, którzy w tym biegu ku nowoczesności nie zapominają o czymś ważniejszym.

Nie uważam, aby wszystko musiało być w 3D, ani też ponieważ widzimy ostatnio więcej gier w 2D, nie uważam też, abyśmy musieli wracać ze wszystkim do 2D. Myślę raczej, że ludzie zdają sobie sprawę jakie zalety mają gry 3D, a równocześnie pamiętają jakie były atuty gier 2D. Jeśli gra jest w 2D, potrzebujesz odwagi aby nie przywiązywać się aż tak do wrażeń wizualnych gier, tylko naprawdę wyciągnąć jak najwięcej z samej rozgrywki. Przy czym jednocześnie Shigeru delikatnie zasugerował, że stawiający na oprawę tak naprawdę niekoniecznie mają pomysł na samą rozgrywkę. I chociaż nie zawsze Miyamoto ma rację, tak tutaj trudno mu jej nie przyznać. Szkoda jedynie, że to właśnie dla takich benchmarków jest największy rynek zbytu, a pozycje mniej widowiskowe i bardziej innowacyjne spychane są na drugi plan. No ale taki jest rynek, a jaki popyt, taka podaż. Nie ma co się wściekać na EA czy Activision, że klepią to samo w kółko - gdyby gracze nie kupowali, to by nie klepali. Wkurzajmy się sami na siebie. A Nintendo zostawmy wymyślanie rozgrywki w 2D tak, aby była zabawna i wciągająca. Póki co idzie im przednio.

[via d'toid]

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.