Mity o grach legły w gruzach, ale to wciąż gorszy temat?

Mity o grach legły w gruzach, ale to wciąż gorszy temat?27.01.2009 13:42
marcindmjqtx

Technologie.gazeta.pl podały za Rzeczpospolitą, że gry to produkt dla dorosłych i tym samym obalony został kolejny mit, jakoby miały być to zabawki jedynie dla dzieci. Oczywiście z naszej perspektywy nie jest to żadna nowość, ale warto odnotować, że do polskiej prasy powoli to dociera i może dzięki temu temat grania będzie trafiał częściej na jej łamy. Sam artykuł wydaje się być dość dobrze napisany i zawiera również wypowiedzi prawdziwych graczy. Polecam lekturę, a tutaj tylko mały urywek:

Gry komputerowe dawno temu przestały już być zabawkami dla dzieci - potwierdza Patrice Chazerand z europejskiego stowarzyszenia producentów gier wideo ISFE. - Wiek przeciętnego gracza w Unii Europejskiej wynosi co najmniej 30 lat. - Trudno się oburzać na brutalne treści w grach, skoro wiele z nich jest przeznaczonych dla ludzi całkiem dorosłych - dodaje Chazerand.

Z naszej perspektywy dużo ciekawszy wydał się materiał pt. "Gry -gorszy temat", który ukazał się na GameCornerze. Teza jakoby polska prasa nie potrafiła pisać sensownie o grach z początku wydała mi się naprawdę bardzo dobra:

"Czytając artykuły dotyczące gier, sporadycznie zamieszczanie w każdym większym czasopismie, można dojść do wniosku, że istnieje specjalne źródło informacji dla dziennikarzy spoza branży komputerowej, które na każde pytanie podaje błędną odpowiedź. Bardzo rzadko zdarza się, żeby tekst o grach napisany przez nie-gracza pozbawiony był wpadek."Nieraz spotykaliśmy się z sytuacją, gdzie w duchu przeklinaliśmy na jakiegoś autora, który z niewiedzy przekręcił parokrotnie tytuł naszej ulubionej gry, czy wykazał się podstawowym brakiem wiedzy o sprzęcie, o którym pisał. Niestety sam artykuł okazał się przeciętny, głównie dlatego, że autor wybrał mało trafne argumenty, szukając przysłowiowej dziury w całym, czepiając się pojedynczych słówek lub wyciągając zdania z kontekstu. Z pewnością można było dobrać lepsze fragmenty i nie siląc się specjalnie pokazać, że przed polską prasą jeszcze długa droga do udowodnienia, że wiedzą o czym piszą, gdy mówią o grach, choć powyższy przykład pokazuje, że nie zawsze jest to reguła i zdecydowanie idzie ku lepszemu.

Wybrane dla Ciebie
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.