Microsoft podczepia się pod sukces Wii

Microsoft podczepia się pod sukces Wii13.01.2009 16:12
marcindmjqtx

CES zaowocował serią wywiadów z Aaronem Greenbergiem. Kolejny z nich możemy znaleźć na blogu telewizji G4 i oczywiście, pada w nim parę ciekawych cytatów. Na początek może warto pokazać, jak pięknie Microsoft podczepia się pod sukces Wii.

Uważamy, że jesteśmy jedną z tych branży, w której konsumenci zostają dla rozrywki. Przez 'My' rozumiem tu nas i Nintendo. Zarówno Wii jak i Xbox 360 to dwaj wielcy zwycięzcy, a tak naprawdę to jedyni zwycięzcy na ten moment, jeżeli spojrzy się na wyniki sprzedaży w okresie świątecznym z tego i poprzedniego  roku. W sumie nawet bym się tego nie czepiał, gdyby Xbox 360 był nastawiony wyłącznie na graczy hardcorowych. Wszyscy jednak dobrze wiemy, że kolejne obniżki, pojawienie się NXE i serii gier dla casuali ma na celu jedno - odebranie części tortu Nintendo. Sporo ojców będzie teraz mogło spokojnie kupić sobie 360 dla GoW 2, tłumacząc to swojej TŻ, że przecież chodzi o Lipsy i Kung-Fu Panda (w zestawie) dla córki, czy też kolejną grę z serii Lego dla syna. Niska cena, drastycznie lepsza dostępność i imprezowo rodzinne gry to wyraźny sygnał o próbie skopiowania sukcesu Wii. A jeszcze jeżeli do tego dodamy plotki o ichnim Wiilocie... To nie jest już tak, że te dwie konsole podążają za różnymi klientami.

W tej sytuacji nie może być mowy o dwóch zwycięzcach. No chyba, że doda się do tego Sony i zrobi paraolimpiadę, gdzie wygrywają wszyscy. Poza tym różnica w sprzedaży Wii i 360 jest naprawdę duża. Konsola Nintendo sprzedaje się od swojej premiery lepiej niż konkurencja razem wzięta, więc to podczepienie się pod jej sukces jest naprawdę śmieszne.

W wywiadzie mamy też powtórzenie, tego co i tak już wiemy. Takie małe prężenie muskułów, czyli informacje, jak dobrze sprzedaje się konsola MS. Greenberg potwierdza informacje, które kiedyś podało Nintendo na swoich wykresach, mówiące, że aż do obniżki ceny PS3 i 360 w Europie miały sprzedaż na podobnym poziomie, a po obniżce MS zaczął wyraźnie prowadzić. Podano też, że aktualnie w USA jest sprzedanych pięć milionów więcej konsol, w Europie milion, zaś w sumie na świecie przewaga wynosi osiem milionów. Dziwnym trafem Aaron nie podał jak ilość sprzedanych Xboksów ma się do wyników sprzedaży Wii.

Piotr Gnyp

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.