Michael Pachter: To nie recesja, to złe planowanie

Michael Pachter: To nie recesja, to złe planowanie26.01.2009 14:04
marcindmjqtx

Niedawno Kenner wykonał kawał dobrej roboty i podsumował jednym wpisem , to o czym zachodnie źródła donosiły od tygodnia - kto i kogo będzie zwalniał. Teraz nadszedł czas by postawić sobie pytanie, dlaczego będą zwalniać? Odpowiedzi udziela niezawodny ostatnio Michael Pachter, analityk z agencji Wedbush Morgan Securities, którego ostatnio często cytujemy:

Recesja ma wpływ na sprzedaż, a zwolnienia są funkcją opłacalności. To jednak nie jest wina ekonomii, tylko złego planowania.Pachter uważa, że wiele firm źle lokuje swoje środki i stąd biorą się ich problemy. Konkretyzując, mówi, że zbyt wiele pieniędzy wydawcy poświęcili na poszukiwanie nowych marek, zamiast skupiać się na kontynuacjach głośnych tytułów. Dowodzi on, że firmy, które skupiają się na znanych już grach radzą sobie lepiej. Ja widzę w tym rozumowaniu jedną małą wadę, przynajmniej z naszego punktu widzenia. Przestaliśmy natrząsać się z Electronic Arts, kiedy ci w końcu skończyli raczyć nas sequelami, a skupili się na nowych tytułach jakd Dead Space czy Army of Two. Po drugiej stronie barykady jest nowy Need for Speed, na którego już nawet pies z kulawą nogą nie chce spojrzeć.

Wróćmy jednak do Pachtera, bo ten przekonuje także, że branża gier wideo jest odporna na recesję. Dlaczego?

Ludzie mają mniej pieniędzy, więc będą je wydawać na tańsze rozrywki - telewizory, konsole i Internet. Na przykład rodzina, która nie zabierze dzieci na wycieczkę do Disneylandu, będzie czuć się winna i kupi Wii.Gdyby jeszcze ci Amerykanie kupowali porządne konsole, to już w ogóle byłoby super. Mnie ta argumentacja przekonuje, tym bardziej, że ostatnio branża bimba sobie na kryzys i wyniki sprzedaży gier biją kolejne rekordy.

Marcin Lewandowski

[via Kotaku]

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.