Mass Effect: Andromeda i kontynuacja Titanfall pojawią się między październikiem 2016 a marcem 2017

Mass Effect: Andromeda i kontynuacja Titanfall pojawią się między październikiem 2016 a marcem 201729.01.2016 11:51
Patryk Fijałkowski

Electronic Arts dzieli się wynikami trzeciego kwartału tego roku fiskalnego i planami na rok następny, a do zdradza, że na świecie sprzedało się już 55 milionów konsol aktualnej generacji.

Electronic Arts może nie cieszyć się wśród graczy opinią najlepszego wydawcy w branży (łał, te Spodnie Elokwencji +3 naprawdę działają!), ale nie zmienia to faktu, że pozostaje jednym z największych. Podczas konferencji dla inwestorów podsumowującej trzeci kwartał bieżącego roku fiskalnego dowiedzieliśmy się, że firma odnotowała dochód w wysokości 1,803 miliardów dolarów (w poprzednim roku było to 1,42 miliardów).

Zysk wydawcy za trzeci kwartał wynosi natomiast 596 milionów dolarów, co jest znaczną poprawą w porównaniu z zeszłorocznymi 388 milionami dolarów. Z pewnością duża w tym zasługa dwóch rozbuchanych marketingowo i długo wyczekiwanych gier - Need for Speeda oraz Battlefronta. Zresztą, ten drugi tytuł - zgodnie z tym co zdradziło EA - trafił do sklepów w liczbie 13 milionów egzemplarzy. Niestety, nie dowiedzieliśmy się, ilu klientów go z tych sklepów zabrało.

Dobrze, zróbmy przerwę od statystyk (bez obaw, jeszcze do nich wrócimy) i skupmy się na tym, na co wszyscy czekamy - na nadchodzących grach. Te napawają optymizmem i pozwalają zakładać, że rok fiskalny 2017 (czyli okres między 1 kwietnia 2016 a 31 marca 2017) może okazać się dla wydawcy lepszy od poprzedniego. Pierwszą dużą premierą będzie z pewnością Mirror's Edge Catalyst zaplanowany na 26 maja. Demo ogrywane podczas Gamescoma pokazało mi, że najnowsza odsłona przygód Faith ma szansę być co najmniej równie dobra jak jedynka.

Po Mirror's Edge nastąpi standardowy sznur gier sportowych. Następnie ukaże się nowy Battlefield. Blake Jorgensen, dyrektor finansowy firmy, powiedział, że nowej odsłony hitu Dice możemy spodziewać się klasycznie w trzecim kwartale, czyli w okolicach świąt. Najważniejsze jednak są wielkie, tajemnicze niewiadome - Titanfall 2 i Mass Effect Andromeda. Jorgensen zdradził tylko, że obie gry pojawią się w drugiej połowie roku fiskalnego - czyli okno zawęża się od października 2016 do marca 2017.

Mam nadzieję, że Mass Effect zdąży jednak jeszcze zasilić tegoroczną reprezentację gier, choć jednocześnie mi się nie śpieszy. Uspokaja mnie fakt, że nad Andromedą BioWare pracuje już kawał czasu (o Dragon Age'u 2 raczej nie ma tu mowy), a wszelkie informacje o tytule wciąż są niemalże zerowe. Czekałem już tyle, poczekam w razie czego kilka miesięcy dłużej. Shepard zawiesił poprzeczkę wysoko i coś mi mówi, że pieczołowicie skrywana nowa odsłona jej sięgnie. Dobrze słyszeć też jakieś konkrety o jeszcze bardziej enigmatycznym Titanfallu 2.

No dobrze, wróćmy do statystyk. Jorgensen podczas konferencji zdradził także, że na świecie sprzedało się łącznie 55 milionów konsol aktualnej generacji. Imponująca liczba, choć Microsoft nie chciałby pewnie, by została ujawniona. Biorąc pod uwagę, że Sony niedawno chwaliło się niemal 36 milionami sprzedanych egzemplarzy PlayStation 4, nie trzeba być Stephenem Hawkingiem, by obliczyć, że Xboks One znalazł około 19 milionów nabywców. Tym samym potwierdza się analiza Mary Jo Foley, a Electronic Arts jawnie pokazuje, jak miażdżącą przewagę w tej generacji ma Sony.

Firma pochwaliła się także dużym zainteresowaniem nową odsłoną serii Need for Speed - w grze miesięcznie bywa dwa razy więcej aktywnych graczy niż w poprzedniej części zatytułowanej Rivals. Inną ciekawostką jest, że w podsumowywanym kwartale gracze spędzili łącznie ponad 150 milionów godzin w Battlefroncie 4 i Hardline'ie. Intryguje również fakt, że w Star Wars The Old Republic odnotowano najwyższą liczbę subskrybentów od niemal trzech lat. Z pewnością duża w tym zasługa dodatku Knights of the Fallen Empire, który wyszedł 27 października.

Jeśli chodzi o mnie i to, czym Electronic Arts może mnie skusić, to najbardziej interesuje mnie Unravel. Wątły bohater z włóczki skryje się jeszcze w objęciach bieżącego roku fiskalnego. Potem z chęcią skosztuję Mirror's Edge Catalyst i zacznę wyglądać tęsknie Andromedy. Electronic Arts jest, jakie jest i nigdy nie wybaczę im choćby tego, co robią z Battlefrontem, ale nie da się ukryć, że przygarnęli kilku bardzo utalentowanych twórców, których nie sposób ignorować.

[źródło: Eurogamer, GameSpot]

Patryk Fijałkowski

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.