Lubimy strzelać i grać na laptopach - czyli o wynikach badań PayPal i SuperData

Lubimy strzelać i grać na laptopach - czyli o wynikach badań PayPal i SuperData08.06.2018 17:05
Joanna Pamięta - Borkowska

"Świat graczy według PayPal" pokazuje, jak podobni są polscy gracze do kolegów z innych krajów... i jednocześnie jak bardzo różni.

Firma PayPal oraz SuperData, specjalista od analiz rynku, zwarli szyki i przeprowadzili obszerne badanie zachowań i preferencji konsumentów dóbr cyfrowych. Łącznie udało im się uzbierać ankiety od 25 tysięcy osób z 25 różnych krajów, w tym z Polski. Wszyscy byli pełnoletni.

Wyniki dotyczące polskich graczy są bardzo ciekawe a miejscami nawet zaskakujące.

Zacznijmy od tego, że ulubionym gatunkiem są gry akcji - 53 % respondentów zadeklarowało, że odpalało je w ciągu ostatnich kilku miesięcy. Nie odstajemy pod tym względem od globalnej społeczności, gdyż 48 % wszystkich graczy lubi tego typu produkcje. Europejczycy wybierają częściej tytuły łączące akcję i przygodę - odsetek grających wynosi 45 %.

Biorąc pod uwagę, jak wiele różnych gier obejmuje ten konkretny gatunek, takie liczby nie powinny dziwić. Ale ciekawie przedstawia się podział na płcie, bo okazuje się że 48 % kobiet deklaruje, że najbardziej lubią spędzać czas przy grach akcji, zwłaszcza z gatunku łączącego akcję z przygodą. Wyróżnia je to na tle Europejek, które preferują te logiczne (48%).

Jeśli chodzi o mężczyzn, to zdecydowanie wolą oni FPS-y i wynik 48% należy do najwyższego na świecie (tylko RPA ma więcej - 58 %).

Inne ciekawe dane, który można wyciągnąć z raportu, to bardzo niski odsetek osób kupujących gry w wersji pudełkowej - 9%. 52% Polaków po prostu nie chce się czekać, zaś 43% uważa wyjście do sklepu za "niewygodne". Co ciekawe, globalnie tylko 29% respondentów podało taką przyczynę.

A na czym lubimy grać? Okazuje się, że 63% odbiorców wybiera laptopy, co w porównaniu do Ameryki Północnej i Europy Zachodniej jest wyjątkowe, bo tam rządzą konsole. Wciąż jednak więcej osób wybiera smartfony - 72% badanych przyznało, że używa ich do grania.

Mimo że mikrotransakcje spotykają się z ogólną pogardą, sporo osób przepuszcza na nie pieniądze. Wyniki badań PayPala i SuperData pokazują, że miesięcznie na gry wydajemy średnio 108 zł, zaś dodatkowe 63 zł przypada na mikrotransakcje. I to głównie mężczyźni wydają kasę na gry - 20% zadeklarowało korzystanie z nich.

A na koniec wniosek mnie osobiście nieco smucący, ale cieszę się z tych 22 %. Otóż, okazuje się, że przy wyborze gry kierujemy się najpierw sugestiami rodziny i znajomych (63 %), potem forami dla graczy (31 %), następnie poradami youtuberów (27 %), zaś zdanie krytyków i dziennikarzy z branży obchodzi około 22% osób. Co i tak jest dobrym wynikiem, bo w Europie wynosi on 17%.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.