Kolejna gra z koronawirusem w tle. Moda na gry pandemiczne trwa

Kolejna gra z koronawirusem w tle. Moda na gry pandemiczne trwa03.06.2020 17:08

Tylko czy ktoś w nie gra?

"ER Pandemic Simulator" to kolejny symulator polskiej produkcji i, przy okazji, kolejna gra z pandemią koronawirusa w tle. Tym razem z tematyką mierzy się Movie Games, które ma na swoim koncie kilka produkcji z wyrazem "symulator" w nazwie: "Alaskan Truck Simulator", "Drug Dealer Simulator" czy "Treasure Hunter Simulator". Trzeba jednak dodać, że spółka była wydawcą wymienionych tytułów. W "ER Pandemic Simulator" wyjdzie już spod ich ręki.

Studio pozwoli graczom wcielić się w rolę lekarza szpitalnego oddziału ratunkowego. Do dyspozycji dostanie encyklopedię zdrowia i na jej podstawie będzie analizował symptomy chorób, a potem diagnozował pacjentów.

ER Pandemic Simulator - Trailer

Cel twórców? - Kiedy większość osób spędza jeszcze czas na domowej kwarantannie, setki tysięcy lekarzy oraz pielęgniarek ryzykuje życie, aby dbać o zdrowie zakażonych. Chcemy, aby odbiorca naszej gry zobaczył, jak ciężki jest to zawód oraz jak dużo nasze społeczeństwo zawdzięcza tym osobom. Jako Movie Games chcemy oddać hołd ich pracy nie tylko poprzez stworzenie gry, ale również poprzez realne wsparcie walki z koronawirusem – tłumaczy Mateusz Wcześniak z Movie Games.

Movie Games deklaruje przy okazji, że 10 proc. ze sprzedaży gry przekaże na rzecz walki z pandemią koronawirusa. Jednak premiera gry "ER Pandemic Simulator" została wyznaczona dopiero na przyszły rok. Pytanie brzmi: czy wtedy będzie jeszcze zainteresowanie taką tematyką?

Z tym może być różnie. Doskonale obrazuje to przykład "Plague Inc: Evolved", którego statystyki po chwilowym boomie zaczęły ostro pikować. Przypomnijmy, gra – w pierwotnej wersji wydana aż 8 lat temu – polega na tworzeniu i rozprzestrzenianiu śmiertelnego wirusa po globie. W grudniu 2019 grających jednocześnie było od 500 do 2000. Natomiast już pod koniec stycznia przybyło ich przeszło 18 tys. Chwilowa "mania" szybko zgasła. Dziś gra w nią ledwie kilkaset osób w ciągu jednej doby.

Tego typu rozrywka została wzięta na tapet przez wrocławską firmę analityczną Try Evidence, która specjalizuje się w rynku gier wideo. Z ich wyliczeń wynikało, że w najbardziej rygorystycznym momencie podczas pandemii zyskały głównie produkcje nakierowane na rozgrywkę wieloosobową. Niekoniecznie te związane z samym koronawirusem.

Odwrotną rozrywkę niż przy "Plague Inc." proponuje inne polskie studio, Jujubee, które 29 maja wydało grę "COVID: The Outbreak". Dodajmy – studio obiecało przeznaczyć nie 10, a 20 proc. ze sprzedaży gry na rzecz walki z pandemią koronawirusa.

W tym tytule gracze wcielają się w rolę globalnej organizacji zdrowia, która musi zwalczyć pandemię. I choć tytuł spotkał się z ciepłym przyjęciem społeczności, a jej zapowiedź przewinęła się przez większość mediów, to na giełdzie New Connect firma zalicza spadki.

W poniedziałek akcje Jujubee spadły niemal o 10 proc., co dało kurs na poziomie 7,14 zł - najniższy od miesiąca. Również statystyki na Steamie nie powalają. Wg zbierającego dane serwisu SteamDB do tej pory w "COVID: The Outbreak" zagrało raptem 31 osób. Zaznaczmy, że do liczb pochodzących ze wspomnianego serwisu należy podchodzić z ostrożnością, ale jednocześnie w pewnym stopniu oddają skalę - hitowe produkcje, nawet nie te wysokobudżetowe, mają na starcie zainteresowanie mierzone w tysiącach włączonych sesji.

COVID: The Outbreak | Real-time strategy game by Jujubee. Official Trailer.

W "pandemicznej" kolejce czeka również spółka PunkPirates, która na sierpień planuje wydać grę "Escape Room VR: COVID- 19". Jak wskazuje tytuł, rzecz skierowana jest do miłośników wirtualnej rzeczywistości. Celem graczy będzie wydostanie się z laboratorium i powstrzymanie rozprzestrzeniania się koronawirusa.

Trend gier wideo z pandemią w tle dla jednych może być pomysłem zimnym i wyrachowanym, dla innych zupełnie przestrzelonym, ale finalnie to gracze zagłosują portfelami. Trudno jednak oprzeć się wrażeniu, że dziś otwierają je na zupełnie inne gry.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.