Jak zemścić się na znienawidzonym wydawcy? Krok I: wjechać mu do siedziby samochodem

Jak zemścić się na znienawidzonym wydawcy? Krok I: wjechać mu do siedziby samochodem04.08.2016 12:18
Adam Piechota

Krok II: czekać na policję. Pewnemu Chińczykowi zabrakło dystansu.

Co byście zrobili, gdyby przez jakąś sieciową grę rozsypało Wam się życie? Prawdopodobnie nic, bo nie jesteście na tyle zatraceni, by doprowadzić się do takiej sytuacji. Ale czytelnicy Polygamii stanowią, niestety, bardzo mały odsetek grającego społeczeństwa.

Zajrzyjmy na chwilę do Korei Południowej. Jedną ze swoich siedzib ma tam firma Nexon, wydawca choćby LawBreakers oraz MapleStory. Ta druga była azjatyckim hitem MMO przez ponad dekadę (w myślach robię z niej zatem ichniejsze World of Warcraft). A ta pierwsza to następne dzieło Cliffa Bleszinskiego, który od odejścia z Epic Games próbuje sobie znaleźć miejsce w świecie. Nexon jest w takim razie korporacją wielkiego kalibru. Pewnie wielu azjatyckich graczy ma do niej jakąś awersję, jak wielu z nas do takiego Activision czy Ubisoftu. Niektórzy "ograniczają" się do pisemnych pogróżek. A inni...

33-letni Chińczyk, który pomieszkiwał u starszego brata w Korei i któremu policja nadała przydomek Lee, musiał długo pielęgnować swój gniew. Zgodnie ze znaną zasadą - gdy alkohol przejmuje głowę, górę bierze instynkt. Ten nakazał mu wziąć auto (mimo braku ważnego prawa jazdy) i spróbować za jego kierownicą zniszczyć swojego osobistego demona - w tym przypadku firmę Nexon. Skończyło się na wariackim wjechaniu przez szklane drzwi do głównej siedziby Nexonu w zeszłą niedzielę o siódmej rano. Nie ma co, "v" jak vendetta.

Lee próbował wytłumaczyć policji, że to wszystko przez alkohol, a rzeczona firma "zniszczyła mu życie", uzależniając od swoich produktów free-to-play. Na szczęście była to niedziela, więc mimo dość drastycznego "wejścia", nikomu nic się nie stało. Ucierpiał wyłącznie Lee, który najwyraźniej wtopił mnóstwo pieniędzy na nowe skiny albo nie załapał się na podium w jakimś sezonowym wydarzeniu swojego ulubionego MMO. Cóż, więzienie lub ogromna grzywna z całą pewnością wyleczą go z uzależnienia. To jeżdżenie po pijaku było bardzo nieodpowiedzialne; nawet pan na wiosce wie, że po bimberku rower się już prowadzi pieszo.

Czego nas uczy ta anegdotka? Oprócz tego, że głupota ludzi granic nie ma żadnych, rzecz jasna. Cóż, na pewno jakiegoś dystansu do gier MMO lub free-to-play. Od czasu do czasu warto sobie zrobić przerwę od maniakalnego grania. Wyjść do ludzi. Poznać kogoś nowego. To chyba dlatego organizujemy spotkanie redakcyjne we wrześniu. Mam tylko nadzieję, że drzwi do siedziby Techlandu nie są szklane.

Adam Piechota

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.