Jak powstawały demony w Doom Eternal? Twórcy opowiadają Polygamii

Jak powstawały demony w Doom Eternal? Twórcy opowiadają Polygamii01.10.2020 16:00

Bethesda udostępniła nam (i tylko nam) furę grafik i komentarzy twórców "Doom Eternal". Obejrzeliśmy już giwery i lokacje, czas na demony.

Jeżeli zaglądacie na Polygamie regularnie, wiecie już jak powstały bronie w “Doom Eternal”. Mogliście też sprawdzić genezę lokacji. Nadszedł czas na demony.

Tylko u nas o swojej pracy opowiadają Alex Palma, Jon Lane oraz Emerson Tung opowiadają o projektach lokacji w grze.

Doom Slayer

Alex Palma: Stworzenie Doom Slayera było ogromnym wyzwaniem, pod każdym względem. Postawiliśmy na zachowanie oryginalnego wyglądu Slayera z Dooma 2016, ale też dodanie czegoś nowego. Inspirowaliśmy się [filmem animowanym z roku 1981] Heavy Metal, oryginalnym Doomem i kilkoma innymi kultowymi źródłami, aby stworzyć ostateczny wygląd Doom Slayera. Pracując w id Software uwielbiam fakt, że nie boimy się rozwijać skrzydeł i podejmować ryzyka, kiedy tylko wynik wydaje się być wart pracy.

Ikona grzechu

Alex Palma: Każdy, kto kiedykolwiek grał w gry z serii Doom wie, jak wygląda Ikona Grzechu. Ciekawym elementem Ikony było projektowanie pancerza, wiedząc, że pod metalem znajduje się cielista wersja Ikony, którą wszyscy dobrze znamy i pamiętamy.

Harap

Alex Palma: Harap bardzo przypomina mi upiora. Lubię myśleć, że są kuzynami. Po raz pierwszy próbowałem stworzyć postać z ciałem węża i początkowo nie byłem pewien, jak to się wszystko będzie składało. Ale pomogły mi inspiracje "Martwym złem" i "Heavy Metalem". Teraz już nie ma wątpliwości, że ten demon pasuje do gry, a jednocześnie się wyróżnia.

Cyberantropokub

Alex Palma: Cyberantropokub był jednym z najfajniejszych projektów demonów, nad którymi kiedykolwiek pracowałem. Umyślnie chciałem złożyć hołd oryginalnemu antropokubowi, który wciąż przeraża mnie pod względem graficznym.

Cyberdemon

Emerson Tung: Straszliwe połączenie ciała i metalu przypomina nam oryginalnego cyberdemona z Dooma (1993). Chcieliśmy zachować ducha i elementy projektowe oryginalnej grafiki 2D, jednocześnie aktualizując potwora do współczesnej ery gier. Niektórzy fani mogą też zauważyć, że czaszka tyrana jest metaliczna i mechaniczna – to odniesienie do pewnego filmu akcji z lat 80., w którym występowały zabójcze cyborgi.

Najeźdźca

Alex Palma: Najeźdźcę trudno było zaprojektować, biorąc pod uwagę, że miał być arcywrogiem Doom Slayera. Podczas produkcji sprawdziliśmy wiele różnych opcji, od piekielnych rewolwerowców, przez barbarzyńców, aż po samurajów. Ostateczny projekt najeźdźcy wpłynął później na wygląd pancerzy noszonych przez rasę strażników.

Zombie bilardo

Alex Palma: Chcieliśmy pokazać graczowi, że zombie bilardo to wróg, który eksploduje po kontakcie z nim, a więc postawiliśmy na sylwetkę inspirowaną bombami i minami morskimi.

Żołnierz

Alex Palma: Ten projekt jest hołdem dla klasycznego zombie z pierwszego Dooma (1993). Reżyser gry, Hugo Martin, nie chciał zrezygnować z zielonych włosów, a ja byłem zaskoczony, jak dobrze to wyszło, mimo komicznego wyglądu. Coś takiego można zrobić wyłącznie w grze z serii Doom.

Krwawy maykr

Jon Lane: Świat Dooma się rozrasta, a nowe frakcje wchodzą na scenę. Krwawy maykr, splugawiony anioł rasy maykrów, pokazuje, że maykrowie wciąż będą odgrywać znaczącą rolę w nadchodzącej bitwie pomiędzy światami.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.