Hitman nie myśli o emeryturze. IO Interactive planuje aż trzy sezony

Hitman nie myśli o emeryturze. IO Interactive planuje aż trzy sezony08.08.2016 12:19
Maciej Kowalik

Odcinkowa formuła najwidoczniej się sprawdza.

Kilkukrotnie wspominałem o tym, że początkowo nie byłem do niej przekonany. Może dlatego, że developer i wydawca sami do końca nie umieli zakomunikować swoich planów w jasny sposób. Ale w miarę pojawiania się kolejnych odcinków, tworzonych przez graczy wyzwań czy ograniczonych czasowo polowań na "nieuchwytne cele", Hitman zaczął mi się podobać. Fakt, że kolejne misje są ciekawsze od poprzednich wydaje się potwierdzać przekonanie Hansa Seiferta - szefa studia - że epizodyczna formuła pozwoli wykorzystywać opinie graczy do tworzenia coraz lepszych zadań. Oby epizod czwarty kontynuował ten trend - pojawi się 16 sierpnia i wyśle Agenta 47 do Bangkoku, każąc wziąć na cel frontmana rockowego zespołu oraz prawnika jego rodziny.

HITMAN - The Class - Are We Stars - Official Music Video

Premiera czwartego odcinka oznacza, że przekroczymy półmetek pierwszego sezonu Hitmana. Daty kolejnych nie są potwierdzone, ale zostaną jeszcze trzy. Co potem? Jeszcze przed premierą Hans Seifert pozwalał snuć domysły, że skoro sam mówi o pierwszym sezonie, to myśli też o następnych. I faktycznie - wygląda na to, że Agent 47 powróci, nawet dwa razy - w sezonach drugim i trzecim. Takie przynajmniej są plany studia, choć obecnie nie puści ono pary z ust na tematy wykraczające poza pierwszych 7 epizodów.

[ttpost url="https://twitter.com/Hitman/status/762066133000163329?ref_src=twsrc%5Etfw"]

Czyli przy dobrych wiatrach Hitman będzie grany jeszcze może i przez dwa lata. Przy czym liczę tu na faktyczne nowinki pomiędzy sezonami. Wszak gracze będą musieli znowu sięgnąć do portfela, bo "pełen zestaw" tegorocznego Hitmana daje dostęp tylko do sezonu pierwszego, który zakończy się misją w Japonii. Jeśli mamy spędzić z 47 kolejny rok, warto, by w ten związek nie wkradła się rutyna. Zbyt mało świeżości może sprawić, że fani zaczną zastanawiać się czy nie woleliby zupełnie nowej gry, która zeszłaby z utartej trasy. Choć może nie aż tak jak Rozgrzeszenie...

Ale póki co warto cieszyć się, że Hitman powrócił i nigdzie się nie wybiera. W okolicach bety jego przyszłość nie jawiła mi się w jasnych barwach. Dzielenie na odcinki znanej marki było ryzykowne, ale okazało się, że działa nie tylko w przygodówkach. I teraz jakaś część mnie zastanawia się czy skoro taka forma wyszła na dobre Hitmanowi, to czy Ubisoft nie mógłby w podobny sposób podejść do zmartwychwstania Splinter Cella.

Zminimalizować ryzyko, uwzględniając uwagi graczy pomiędzy odcinkami i odkurzyć markę, która kiedyś z powodzeniem mogła rywalizować w temacie podchodów z Metal Gearami. Nie miałbym też nic przeciwko epizodycznemu Sherlockowi, bo studio Frogwares trochę się już pogubiło z tym, jakie gry chce robić a technicznie i tak nie pasują one do ekstraklasy gier AAA.

IO Interactive pokazało, że epizodyczność nie musi boleć, a pomiędzy kolejnymi premierami gra może żyć własnym życiem.

Maciej Kowalik

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.