Half-Life to nie tylko marzenia o trójce. Grupa modderów przenosi drugą część na silnik jedynki

Half-Life to nie tylko marzenia o trójce. Grupa modderów przenosi drugą część na silnik jedynki18.09.2017 15:13
Bartosz Stodolny

Half-Life 2: Classic to demake, a jednocześnie coś, co wcale nie jest tak niepopularne, jak moglibyśmy sądzić.

Może to i dobrze, że powstaje tyle remake’ów czy remasterów. Lata mijają, sprzęt idzie do przodu, a jeśli ktoś dopiero zaczyna przygodę z grami, na przykład kupując konsolę 8 generacji, traci szansę na zapoznanie się z klasykami. Przecież dzięki remasterom można zagrać w pierwsze trzy części Uncharted albo The Last of Us na PS4 bez krwawienia z oczu. Również dzięki odświeżonej wersji moja dziewczyna mogła poznać najlepsze Call of Duty w historii grając w cywilizowanej rozdzielczości i podziwiając sensownie wyglądające tekstury.

No dobra, ale to są remastery czy tam inne remaki. W przypadku Half-Life 2: Classic mówimy natomiast o demake’u, czyli celowemu „ubrzydzeniu” dwójki, a konkretnie przeniesieniu jej na silnik pierwszego Half-Life’a.

[HL2 in GoldSrc] Half-Life 2: Classic POINT INSERTION Early Demo Teaser

Ekipa początkowo składała się z pięciu osób, natomiast po opublikowaniu dema zawierającego pierwszy rozdział gry, do zespołu dołączyła kolejna piątka. Plany są ambitne, a twórcy planują aktywnie angażować społeczność, choćby przez ankietę z pytaniami o przyszłość projektu, ale będąc realistą szczerze wątpię, żeby udało się przenieść całą grę. W pewnym sensie przyznaje to też Sockman111, lider grupy, który pisze na ModDB, że zamierzają zrobić ile się da, a resztę ewentualnie dokończy ktoś inny.

Przy Master Chiefie zatrzymamy się na dłużej, bo powstał demake Halo na Atari 2600. Mało tego, gra została wydana na kartridżach i sprzedawana z oficjalnym błogosławieństwem Bungie i Microsoftu. A żeby było jeszcze ciekawiej, za Halo 2600 odpowiada Ed Fries, były wiceprezes do spraw wydawania gier w… Microsofcie.

Halo 2600: Atari 2600 Game from 2010!

To co następne? Hard Reset De-dux? A może StarCraft: Demastered na silniku pierwszego Warcrafta?

Bartosz Stodolny

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.