GTA V jest na dobrej drodze, by stanąć na podium najlepiej sprzedających się gier w historii

GTA V jest na dobrej drodze, by stanąć na podium najlepiej sprzedających się gier w historii23.05.2017 14:44
Adam Piechota

Konkurencja aż trzęsie wiimote'ami w przerażeniu.

Jak wiele innych firm w branży, także Take-Two podsumowało publicznie swój ostatni rok fiskalny. Oj, oni to mają się czym pochwalić, uwierzcie. Grand Theft Auto V przekroczyło już 80 milionów sprzedanych egzemplarzy. Po pierwsze - oznacza to, że sprzedali co najmniej pięć milionów GTA od... lutego tego roku. Przypominam, że pierwotnie ten tytuł zadebiutował cztery lata temu. Po drugie - cholera, 80 milionów. Co oznacza, że jest na dobrej drodze, by stać się trzecią najlepiej sprzedającą się grą w historii.

GTA 5 - Trevor Character Trailer

W tym momencie jest na czwartej pozycji. Przed nią Wii Sports z prawie 83 milionami, które było dokładane do bundli z konsolą, więc wiadomo, Minecraft z 122 milionami oraz Tetris. Lider jest trochę niepoważny, bo zalicza się tutaj każdą inkarnację klocków, jaka wyszła. I z jakiegoś powodu ich wspólny wynik - 495 milionów - porównywany jest do pojedynczych produkcji. Z takim tempem, jakie obecnie trzyma hit Rockstara, trzecie miejsce jest kwestią kilku tygodni, ale i wynik Minecrafta nie jest niemożliwy do pobicia. GTA Online, trwające kilka lat szaleństwo, et cetera i tak dalej.

Jak podaje Strauss Zelnick, szef Take-Two, GTA nadal dużo lepiej radzi sobie w wersji pudełkowej. 75% sprzedaży to właśnie wydania fizyczne, tylko 25% stanowi cyfrowa dystrybucja. W cieniu Trevora kryją się pozostałe hity wydawcy. Mafia III przekroczyła 5 milionów rozesłanych do sklepów egzemplarzy (czyli niewiele od premiery podskoczyło), Civilization VI rozesłane 2 miliony, a NBA 2K17 aż 8 milionów sprzedanych egzemplarzy i prawdopodobnie stanie się najlepszym (pod względem zarobków) tytułem sportowym w historii 2K. Z takimi wynikami wyraźny spadek wartości akcji, jaki spowodowało przesunięcie daty premiery Red Dead Redemption 2, jest jak pyłek na wietrze.

Adam Piechota

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.