Gry przyćmią inne rozrywki

Gry przyćmią inne rozrywki12.01.2009 17:29
marcindmjqtx

Do takich wniosków doszedł Mike Griffith z Activision-Blizzard w przemówieniu na temat przewagi gier wideo nad innymi mediami na CES 09. Rzecz jasna jego opinia dotyczy USA i aby ją uargumentować, użył wielce ciekawych danych dotyczących tego rynku w latach 2003 - 2007. Okazuje się że w tym okresie sprzedaż biletów w kinach spadła o 6%, muzyki o 12%, a sprzedaż DVD utrzymywała się na stałym poziomie. W tym samym czasie aż o 40% wzrosła liczba sprzedawanych gier. Griffith podsumował to tak:

„Filmy, muzyka i telewizja to wszystko branże, które albo przeżywają stagnację, albo wręcz się kurczą. Wydaje się, że gry przyćmią wszystkie inne formy elektronicznej rozrywki w ciągu następnej dekady.” Dodał także coś, z czym trudno mi się nie zgodzić:

„Gry to już nie zaplanowane z góry wycieczki po liniowych labiryntach. Stały się pełnoprawnym medium do opowiadania rozbudowanych historii i mogą śmiało rywalizować z filmami. Zwłaszcza, że film to pasywna rozrywka, a w grze gracz bierze czynny udział i bardziej się w nią angażuje.” Ja również współczesne gry postrzegam w ten sposób, liczy się dla mnie przede wszystkim dobra historia i wciągające uniwersum, dlatego właśnie z miejsca pokochałem Mass Effect. Rzecz jasna bez odpowiedniej grywalności się nie obejdzie, ale martwi mnie strona, w którą poszło Nintendo i która jest odejściem od takiego postrzegania gier o jakim mówi Griffith.

Na zakończenie swojego wystąpienia przywołał on także sukces Guitar Hero, na które gracze wydali już miliard dolarów i przypomniał, że jednocześnie znacząco spadła sprzedaż płyt CD. Choć w dobie popularności formatu mp3 to akurat nie powinno nikogo dziwić. Tak czy owak, wypada mi zgodzić się z opiniami Griffitha, bo sam jeśli mam świetną grę, to przedkładam ją nad inne rozrywki.

Marcin Lewandowski

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.