Graliśmy w demo Gran Turismo 6... pardon, w GT Academy 2013

Graliśmy w demo Gran Turismo 6... pardon, w GT Academy 201304.07.2013 16:16
marcindmjqtx

Czy Gran Turismo 6 wyniesie serię na nowy poziom? Po demie trudno wyrokować.

Na wstępie napiszę, że nie szukałem w sieci żadnych obrazków porównawczych, starałem się też unikać opinii innych osób. Sam w Gran Turismo 5 spędziłem setki godzin i stwierdziłem, że jeśli zmiana nie jest minimalna, to powinienem ją wychwycić.

Podczas pierwszego uruchomienia dema jesteśmy proszeni o przeczytanie regulaminu zawodów GT Academy, wprowadzenia swoich danych i już za chwilę zasiadamy za kółkiem Nissana 370Z. Naszym zadaniem jest po prostu przejechanie jednego okrążenia na torze Silverstone, wyczucie samochodu i niewypadnięcie z trasy.

I od razu czuć różnicę w modelu jazdy. Przy skręcaniu lepiej odczuwamy siły działające na samochód - zarówno wizualnie, bo auto znacząco przechyla się, jak i pod względem samego prowadzenia pojazdu. Czuć docisk na zewnętrzne koła, choć początkowo miałem wrażenie, iż mimo prędkości na zakręcie zanadto trzymam się drogi. Być może w pierwszym wyścigu są założone miękkie opony, w każdym razie w kolejnych to uczucie mija.

Nissan 370Z

Kolejne dwa wyzwania musimy przejechać w Nissanie Leaf G. Jest to samochód z napędem elektrycznym, dosyć wolny, z wysokim zawieszeniem. Nic w tym nadzwyczajnego, dopóki nie zobaczymy powtórki. Dopiero wtedy widać, jak działa nowy silnik. Auto przechyla się na boki, do przodu, do tyłu. Ten fakt powinien też ucieszyć ludzi lubiących kamerę zza samochodu - w końcu nie wygląda to tak, jakby samochód pływał po trasie, lecz przyjemnie buja się na wszystkie strony.

Kolejne wyścigi spędzimy już w 370Z i tutaj również warto pooglądać powtórki. Na łukach oczywiście wszystko się ładnie wychyla, ale już wchodząc w ostrzejszy zakręt kilkukrotnie miałem wrażenie, że mój Nissan trze podwoziem o asfalt. Mimo wszystko powtórki ogląda się z przyjemnością i przypuszczam, że w pełnej wersji często będę napawał się widokiem udanych przejazdów.

Wiele osób od kolejnej części jakiejkolwiek gry wymaga skoku graficznego. Tutaj tego z pewnością nie uświadczą, bo o żadnym skoku nie może być mowy. Zmiany w grafice są kosmetyczne. Po pierwsze, wydaje mi się, że poprawiono odbicia w lusterkach. Trasa za nami jest szczegółowa, nie dostrzegłem braku detali czy jakiś elementów, które występowały na torze. Cienie w kokpicie w końcu nie wyglądają jak wycinanka dziecka z przedszkola, które nie potrafi posługiwać się nożyczkami - są gładkie i estetyczne, choć te w oddali nadal potrafią znikać i pojawiać się bez większego ładu. Ogólnie gra wydaje się bardziej "gładka", przez co z początku zastanawiałem się, czy zwyczajnie nie obniżono rozdzielczości.

Niestety pojawiające się tu i ówdzie dosyć wyraźne ząbki utwierdziły mnie w przekonaniu, że z rozdzielczością jest wszystko w porządku, nie przeszkadza to natomiast w samej jeździe. Przy pierwszym kontakcie miałem wrażenie, że podczas prowadzenia samochodu z widokiem z kokpitu gra gubi klatki. Nie znacząco, ale utrudniało to wyczucie prędkości, więc później grałem już na kamerze ze zderzaka. Poza tym nadal jest po prostu ślicznie, a o banałach typu zmiana czcionki rozpisywał się nie będę.

GT Academy 2013

Doprawdy, trudno dostrzec większe różnice między obiema częściami bazując na samym demie, w którym dostępne są jedynie dwa trzy (po zdobyciu wszystkich złotych pucharów odblokowuje się jeszcze Nissan GT-R) samochody i 5 tras. Nawet ścieżka dźwiękowa to znane z poprzedniej części utwory. To, o czym jeszcze mogę wspomnieć, to wyścigi z udziałem jedynie sześciu samochodów, czego w poprzedniej części nie było. Skutkuje to również mniejszymi czasami ładowania, ale to wszystko co zauważyłem.

Jeśli ktoś chce sprawdzić GT Academy spodziewając się wielkich zmian, to raczej powinien sobie to demo odpuścić. Jasne, model jazdy jest inny, ale nie wiem ile okrążeń można przejechać zachwycając się tylko nim. Jest przeznaczone dla fanów i dla ludzi, którzy faktycznie chcą powalczyć o jakieś konkretne miejsce w finałach GT Academy, zmierzyć się z innymi. Niedzielni gracze nie będą zadowoleni.

Maciej Śmietanko

Gran Turismo 5: Academy (PS3)

  • Gatunek: wyścigi
  • Kategoria wiekowa: od 3 lat
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.