GIT 2011: Jak wygląda typowy polski gracz?

GIT 2011: Jak wygląda typowy polski gracz?28.11.2011 11:00
marcindmjqtx

Właśnie rozpoczęła się impreza Game Industry Trends 2011 (GIT 2011 ). Zobaczmy, czego ciekawego można się na niej dowiedzieć.

Na pierwszy ogień raport z badania graczy w Polsce. Próbę przeprowadzono niestety na dość małej grupie, 1000 osób. Jak bardzo odzwierciedla to polskich graczy? Oceńcie sami.

  • 75% polskich internautów grało w "gry elektroniczne"
  • 11% ma ponad 50 lat, najwięcej - 30% - 25-34, 35-49 lat - 26%, 15-18 lat - 10%
  • 72% kobiet i 78% mężczyzn przyznało się do grania w gry

Na czym gramy?

  • 84% pc, smartfony 51%, konsole 28%, 21% na serwisach społecznościowych, tablet - 5%
  • przeglądarki - 47%

Najwierniejsi gracze to użytkownicy serwisów społecznościowych, na konsolach gra się najrzadziej, "konsole są domeną mężczyzn".

"Co 10 gracz poświęca więcej niż 20 godzin w tygodniu - to prawie kolejne pół etatu spędzone w wirtualnych światach". Kobiety grają częściej niż mężczyźni w gry na serwisach społecznościowych, smartfonach i przeglądarkach

  • 32% osób z pytanych płaciło za gry
  • 40% osób płaciło za granie na konsoli
  • 7% pytanych wydało na gry ponad 100zł, 29% nie wydaje nic w miesiącu. Najczęściej płacimy za gry są sklepy tradycyjne - 68%, sklepy internetowe - 29%.
  • "Zdecydowane większość badanych przez ostatnie 30 dni nie kupiła żadnej gry"
  • "najczęściej gracze grają w domu" = 96%

Jak gramy? "Najczęściej gramy sam na sam, a przeciwnikiem jest program", ex aequo - 30% przez sieć z nieznajomymi, albo razem ze znajomymi przy spotkaniach na żywo. "Dla młodych ludzi elektroniczna rozrywka jest sposobem na spędzania wspólnie czasu".

  • "starsi wolą grać w singla"

Reklamy gier:

  • 18% badanych spotkało się z reklamami w grach, 20% w ogóle się nie zetknęło z reklamą w grach
  • 67% reklamy w grach irytują, 33% twierdzi, że dzięki temu gry są tańsze
  • 26% nie przeszkadzają, a 17% uważa, że zwiększa realizm w grach

Wpływ gier na życie:

  • 60% uważa, że nie jest ani pozytywny, ani negatywny, 14% - zdecydowanie pozytywny 7% mówi, że negatywy. Mężczyźni są oczywiście przychylniejsi grom oczywiście.

Piotr Gnyp, Paweł Winiarski

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.