Gearbox jak dziecko we mgle. Stawia G2A ultimatum

Gearbox jak dziecko we mgle. Stawia G2A ultimatum07.04.2017 10:16
Maciej Kowalik

Temu samemu G2A, z którym chciało wspólnie wydawać limitowaną edycję Bulletstorm: Full Clip Edition. Ale propozycja współpracy wyszła od Polaków.

Gearbox dalej chce współpracować. O ile G2A zgodzi się na żądania. Ma czas do premiery remastera polskiej strzelanki na Steamie czyli... jeszcze jakieś 9 godzin. I jak tu nie wątpić w poczytalność prezesów firmy, którzy najpierw pakują się G2A do łóżka, a dopiero potem - po zdecydowanie negatywnej reakcji internautów - zaczynają stawiać warunki?

Kluczowy w tym piruecie był głos Johna Baina, znanego na YouTube pod ksywką TotalBiscuit. Na wieść o współpracy obu firm, Bain zapowiedział, że gry Gearbox nie będą mieć wstępu na jego kanał.

Potwierdził mi to też Sebastian Wojciechowski - prezes People Can Fly.

Na krytykę Gearbox zareagowało szybko - firma zaprosiła do pomocy samego Baina, z którym wspólnie wypracowała składające się z 4 punktów ultimatum, które partner musi zaakceptować albo nici ze wspólnego wydawania kolekcjonerki. A tak naprawdę bliższe prawdy byłoby stwierdzenie, że Gearbox poprosiło Brytyjczyka o pomoc, bo jak czytamy w jego wpisie:

Bain musiał potem nawet tłumaczyć firmie o co chodzi w dostarczonych przez niego materiałach i wyjaśniać zawiłości.

Bulletstorm: Full Clip Edition - Launch Trailer

Punkty ultimatum są rzecz jasna bardzo sensowne. Gearbox domaga się objęcia programem ochrony G2A Shield wszystkich klientów platformy, uproszczenia procesu flagowania kluczy pochodzących z oszustw, sprawdzania niepotwierdzonych developerów i wydawców oraz stworzenia prostego systemu pozwalającego klientom na kupno i sprzedaż legalnych kluczy bez ukrytych kosztów. Niektóre kwestie były poruszane w trakcie naszego POW z Maciejem Kucem z G2A.

By współpraca obu firm trwała dalej, G2A musi do premiery remastera na Steamie publicznie zadeklarować wprowadzenie postulatów w życie. John Bain nie ma jednak wielkich nadziei, że tak się stanie:

Szkoda, że kontrowersja kładzie się cieniem na premierze remastera bardzo fajnej gry. W dodatku remastera, którego dobra sprzedaż mogłaby być krokiem milowym do ewentualnego sequela.. Choć tu ostateczna decyzja będzie należeć wyłącznie do People Can Fly, o czym zapewnił mnie Sebastian. Więcej o samej grze napisał rano Grayson Olszewski.

Maciej Kowalik

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.