Dwudziesty numer Piksela już w kioskach - co w nim znajdziemy?

Dwudziesty numer Piksela już w kioskach - co w nim znajdziemy?27.10.2016 07:56
Paweł Olszewski

Rzut oka na spis treści nowego numeru.

Polygamia wchodzi w kooperację z wydawcą magazynu Pixel. Co miesiąc przeczytacie u nas zapowiedź nowego numeru, a co tydzień republikację jednego z ich starszych materiałów. Pixel to sporo ponadczasowych tekstów o grach retro i ogólnie branży. Wybrane z nich będziecie mogli sprawdzić za darmo na naszych łamach.

LOADING

  • RADAR

Nowa rubryka w Pixelu, przedstawiająca najnowsze wiadomości z obszaru elektronicznej rozrywki.

  • STAR TREK: BRIDGE CREW

  • Temat USS Enterprise powraca i to w rzeczywistości wirtualnej.

  • LAWBREAKERS

  • Główny autor Gears of War Cliff Bleszinski zarzekał się, że już nie będzie robić gier. Nie mówił prawdy...

  • INTERFACE

  • Nadredaktor Wolf uważnie przejrzał ankiety czytelników Pixela i dostarczył nam gotowe wnioski do wdrożenia, a w Interface wypunktował najciekawsze spostrzeżenia.

  • NETFLIX

  • Do polski przyjechał dyrektor generalny Netfliksa i opowiedział o perspektywach rozwoju stacji nad Wisłą.

  • EYE TRACKING

  • W Warszawie odbyła się tajna konferencja, na której zaprezentowano pionierski sprzęt, który może w przyszłości wyewoluować w VR bez gogli.

  • PLAYSTATION VR

  • Testujemy nowy hardware od Sony, gramy w najważniejsze premierowe gry i opisujemy wrażenia z obcowania z PS VR.

  • MUSEUM MECANIQUE

  • Nostalgiczny reportaż z miejsca, w którym prezentowane są automaty... z początków XX wieku.

  • TRANSHUMAN DESIGN

  • Borek odwiedził najbardziej niezależnych indyków na polskiej scenie, którzy właśnie wydali recenzowanego w tym numerze Butchera

    PLAY THE GAME

    • SHADOW WARRIOR 2

    Znakomita siekanka z rodzimego Flying Wild Hog, w której jako Lo Wang mierzymy się z pomiotem z piekła rodem.

  • KOZACY 3

  • Remake pierwszej odsłony Kozaków z 2001 roku, przystosowana do wymagań współczesnych fanów strategii czasu rzeczywistego.

  • CIVILIZATION 6

  • Prawdopodobnie najbardziej oczekiwana strategia roku wpadła w ręce Sir Haszaka.

  • BUTCHER

  • Niby mała rzecz, ale bardzo zacna, przywołująca czasy takich tytułów jak Contra czy Spelunker.

  • DIVINITY: ORIGINAL SIN 2

  • Na razie wersja Early Access, ale szykuje się jeden z tytułów roku dla fanów klasycznych izometrycznych RPG.

  • OFFICE FREAKOUT

  • Lubimy gry, które w ironiczny sposób próbują mówić o otaczającej nas rzeczywistości – a ta produkcja zajmuje się piętnowaniem korporatów.

  • PAPER MARIO: COLOR SPLASH

  • Jedna z najlepszych gier w tym miesiącu i jeden z kilku najdoskonalszych tytułów, jakie ukazały się na Wii U.

  • MAFIA III

  • Oczekiwaliśmy jak na Grand Theft Auto V, no i Mafia rzeczywiście powróciła z wielkim przytupem.

  • GEARS OF WAR 4

  • To był niesamowity miesiąc, bo na warsztacie mieliśmy też nowe Gearsy, które próbowały osiągnąć niemożliwe, czyli zbliżyć się do poziomu „jedynki”.

  • SYNDROME

  • Ileż razy eksplorowaliśmy podejrzane wnętrza statków kosmicznych... pytanie czy tym razem strachów jest dostatecznie dużo?

  • VIRGINIA

  • Zrealizowany z artystycznym zacięciem thriller rozgrywający się w tajemniczym miasteczku.

  • ZENITH

  • Niby staroszkolny RPG, ale zrealizowany z zamiłowaniem do pięknych krajobrazów i nietypowego bestiarium.

  • WORMS WMD

  • Team 17 to jeden z najdłużej istniejących europejskich deweloperów, który nieustannie potwierdza, że żyje i ma się dobrze.

  • THE UNCERTAIN

  • Bardzo ciekawa przygodówka o robocie, który został wyrwany ze swojej codzienności.

  • WRC 6

  • Testowaliśmy te wyścigi na kierownicy, bez niej, w każdym możliwym trybie jazdy.

  • FORZA HORIZON 3

  • Obok Gears of War 4 i Quantum Break to chyba największy obecnie kąsek w Windows Store.

  • EVENT [0]

  • Musisz nawiązać kontakt z superkomputerem, by powrócić na Ziemię... i bynajmniej nie zowie się on SHODAN.

    HALL OF FAME

    • ULTIMA 7

    Najlepsza gra na świecie ze względu na bogactwo świata przedstawionego, a zwłaszcza daleko posuniętą interakcję, która w 1992 roku po prostu szokowała.

  • BOB BATES

  • Autor Infocomu i założyciel Legend Entertainment zgodził się opowiedzieć Pixelowi o swojej karierze i o tym, dlaczego przygodówki w pewnym momencie były tak popularne, a potem się to załamało.

  • BIOSHOCK

  • Historia jednej z najbardziej oryginalnych strzelanin ostatnich lat, a także dwóch kolejnych gier kontynuujących jej dziedzictwo.

  • RHIANNA PRATCHETT

  • Córka Terry'ego Pratchetta opowiada Pixelowi, jak to się stało, że zaczęła pisać scenariusze do gier i co ją inspirowało przy Mirror's Edge i Rise of the Romb Raider.

    SECRET LEVEL

    • AMIGA CZ. 3

    Powoli zbliżamy się do premiery Amigi w nowojorskim Lincoln Center...

  • ŚCIĄGANIE SCREENÓW

  • Borek napisał o zamierzchłych czasach, gdy robienie zrzutów ekranu z gier był tajemną sztuką.

  • KOSMICZNE WDZIANKA

  • Czym różnią się kosmiczne stroje dla astronautów z USA i Rosji, a jaką rolę w tym segmencie widzą dla siebie Chińczycy?

  • FELIETON ŚLEDZIA

  • Bardzo, bardzo osobisty felieton Śledzia, w którym autor próbuje znaleźć sens w powtarzalnej codzienności.

    CREDITS

    • ECSTATICA

    Elipsoidalny horror, w którym atakowały nas bestie wzięte wprost guseł Średniowiecza.

  • FELIETON MRW

  • Krótkie gry – w jakich sytuacjach mają sens?

  • PICASSI CYFROWYCH ŚWIATÓW

  • Sylwetki siedmiu wspaniałych, artystów, którzy swą wyobraźnią przyczynili się do tego, że gry wideo zaczęto uważać za równe komiksom i filmom.

  • FELIETON PIOTRA PIEŃKOWSKIEGO

  • Naczelnik trochę się złości na praktyki wydawców, ale stara się też znajdować pozytywy.

  • ALIEN

  • Długa historia komputerowych wybryków ksenomorfa z filmu Ridleya Scotta. Miał bardziej i mniej udane wcielenia, ale jest obecny aż do dziś!

    Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
    ×
    Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

    Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

    Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

    Kto będzie administratorem Twoich danych?

    Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

    O jakich danych mówimy?

    Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

    Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

    Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

    Komu możemy przekazać dane?

    Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

    Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

    Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

    Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

    Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.