Do Europejczyków trafiło już ponad 300 tysięcy egzemplarzy Samsung Gear VR

Do Europejczyków trafiło już ponad 300 tysięcy egzemplarzy Samsung Gear VR17.05.2016 13:16
Bartosz Stodolny

Biję się w pierś. Ale tak lekko. Zwracam też honor Luckeyowi i reszcie. Ale tylko trochę.

Samsung zrobił coś, czego zwykle nie robi i pochwalił się liczbami dotyczącymi sprzedaży swojego produktu związanego ze smartfonami. Podczas prezentacji nowego zestawu Galaxy S7 i Gear VR firma poinformowała, że ponad 300 tysięcy egzemplarzy gogli trafiło do klientów w samej tylko Europie.

Teraz pewnie pomyślicie sobie: „Oho, Stodolny znowu wygrzebał skądś informację o sprzedaży gogli i zacznie cisnąć po wirtualnej rzeczywistości”. Nie tym razem. Nadal uważam, że to co wyprawia Oculus jest strasznie słabym PR-em i bardziej zniechęca do kupna Rifta, ale mimo wszystko 300 tysięcy Europejczyków miało okazję zapoznać się z tą technologią.

Okej, w uproszczonym wydaniu, bo samsungowym goglom daleko do jakości tych pecetowych, ale od czegoś trzeba zacząć. Koreański producent co prawda dorzucał Geara do zamówień przedpremierowych na Galaxy S7 i S7 Edge i nie zgadzam się ze stwierdzeniem, że ktoś kupił te smartfony tylko ze względu na gogle, choć tacy na pewno też się zdarzali. Większość z tych 300 tysięcy osób zapewne potraktowała sprzęt jako ciekawostkę, ale jeśli wśród nich znajdzie się grupa, której VR się spodobał, to Oculus, HTC/Valve, Sony, a ostatnio też Starbreeze z Acerem mają potencjalnych odbiorców na bardziej zaawansowane i droższe gogle.

A ci potencjalni odbiorcy są bardzo potrzebni, bo wirtualna rzeczywistość w nowym wydaniu wcale nie zaliczyła aż tak udanego startu. Pomijając już kwestię opóźnień w dostawach, świadomość konsumentów o tej technologii jest znikoma. Agencja Superdata podaje, że aż 80% Amerykanów albo w ogóle nie słyszało o VR, albo słyszało bardzo niewiele, a 50% w ogóle się nią nie interesuje.

Niska jest też świadomość o poszczególnych urządzeniach. Prym wiedzie PlayStation VR, o którym słyszało 28% badanych, dalej mamy Rifta (22%), Gear VR (21%), a tylko 5% ankietowanych wie o istnieniu HTC Vive. To naprawdę mało.

To z kolei zmusiło Superdatę do ponownej, trzeciej już w tym roku, weryfikacji swoich przewidywań odnośnie sprzedaży. W styczniu agencja zakładała, że wartość rynku wirtualnej rzeczywistości przekroczy 5 miliardów dolarów, w marcu ucięła to o 30% do 3,6 miliarda dolarów, a miesiąc temu o kolejnych 22% do poziomu 2,9 miliarda dolarów. Mało tego – w wyniku problemów z dostawami firma przewiduje, że na rynek w tym roku trafi tylko nieco ponad 7 milionów egzemplarzy gogli. Z tego prawie połowę ma stanowić Gear VR, później PlayStation VR (2,6 miliona sztuk), a dopiero potem Oculus Rift i HTC Vive – łącznie nieco ponad milion egzemplarzy.

Przeżyj wirtualny trening Avengersów z Samsung Gear VR i GALAXY S6

W tym kontekście działania Samsunga jak najbardziej mają sens. Promocja preorderowa już się skończyła, teraz gogle będzie można kupić taniej w zestawie z nowymi smartfonami, a producent dorzuci od siebie trochę aplikacji premium. Jeśli akcja okaże się sukcesem, będziemy mogli mówić, że ludzie faktycznie interesują się nie tylko nowymi Galaxy, ale też wirtualną rzeczywistością.

[Źródła: gamesindustry.biz: 1, 2]

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.