Dlaczego Valve usunęło ze Steama 173 gry

Dlaczego Valve usunęło ze Steama 173 gry27.09.2017 11:15
Adam Piechota

To sporo, nawet jak na tak zasypaną platformę. Firma miała jednak dobre powody. I trzeba trzymać kciuki, by podobne akcje zdarzały się coraz częściej.

Jak donosi Polygon, największe jednodniowe grobójstwo w historii Steama dotyczyło ładnie nazywanego przez użytkowników języka angielskiego "shovelware", czyli tych średnich, słabych lub niegrywalnych produkcji, które zasypują "sklepik" Valve. Wszystkie 173 gry zostały stworzone przez Silicon Echo Studios. Dość szemraną spółkę. Znani są z wykorzystywania gotowych elementów w silniku Unity, byle tylko przyspieszyć cały proces i łupać gry z prędkością dźwięku. Firma Newella właśnie takie tytuły nazywa "sztucznymi grami". Są tworzone masowo wyłącznie w jednym celu - zarabiania łatwej gotówki.

Valve wspominało już, że ma zamiar zabrać się poważnie za tego typu deweloperów. Przy okazji zniszczenia "twórczości" Silicon Echo potwierdzili Polygonowi, że mają cały zespół odpowiedzialny za podobne czystki. "Okazało się, że za wszystkimi kontami stał jeden słaby aktor. Sprzedawał niemal identyczne produkty, które psuły funkcjonalność sklepu i utrudniały przeglądanie nowości. Masowe wypuszczanie klonowanych gier albo manipulowanie naszym sklepem to rzeczy, których nie będziemy tolerować. Naszym priorytetem jest pomaganie graczom w szukaniu tytułów, które sprawią im przyjemność" - zapewnia Nocny Patrol Gabena. I w gruncie rzeczy dobrze to przeczytać.

Problem, oczywiście, nadal pozostaje, bo crapy Silicon Echo to zaledwie kropla w morzu wszystkich crapów na Steamie. Zostały zauważone i skojarzone przez cwanego youtubera (SidAlpha, jego materiał możecie obejrzeć poniżej), przyczyniły do największego machnięcia młotem w dziejach platformy, niemniej wcale nie powstrzymają następnych pomysłowych przedsiębiorców przed podobnymi zagrywkami. Nie wiem, czy nie jest już za późno na większe zmiany w tej kwestii. Ale trzymam kciuki, że czystki - również tak głośne - będą coraz częstsze.

Dirty Devs The case of the Sock Puppet Developers part 2: Zonitron Productions and Silicon Echo

Adam Piechota

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.