Czy jest szansa na więcej fabuły w Pro Evolution Soccer, dlaczego opcje edycji nie są na wszystkich platformach identyczne oraz co definiuje charakter tej serii? [WYWIAD]

Czy jest szansa na więcej fabuły w Pro Evolution Soccer, dlaczego opcje edycji nie są na wszystkich platformach identyczne oraz co definiuje charakter tej serii? [WYWIAD]22.11.2015 12:50
marcindmjqtx

Zapytaliśmy o to Adama Bhattiego, Product Managera PES

Pytania zostały zadane jeszcze przed zapowiedzią powrotu Kick Off oraz spadkobiercy Sensible Soccer, więc Adam nie mógł odnieść się do tych wydarzeń. Podobnie jak do ogłoszenia, że posiadacze PES 2016 zawartość związaną z przyszłorocznym Euro dostaną za darmo.

--

Kiedy patrzysz na PES 2016 i PES 6 - co zmieniło się najmocniej w trakcie tej dekady? Jak chcieliście odzyskać tytuł "króla gier piłkarskich"?

Adam Bhatti, Global Brand & Product Manager serii PES: Musieliśmy mocno skupić się na fundamentach, które sprawiały, że stare PES-y były świetne. Wielu ludzi mówiło nam, że chodzi przede wszystkim o "czucie" rozgrywki, ale musieliśmy dokładniej zrozumieć o co w nim chodziło. Ta misja przyświecała PES 2016.

W wyniku testów i konsultacji w ekipie zrozumieliśmy, że chodzi o responsywność rozgrywki i zawsze oddawanie kontroli nad wydarzeniami na boisku graczowi. Możliwość poruszenia się dokładnie kiedy chcesz i podania piłki, gdy tylko wciśniesz przycisk została doprowadzona do perfekcji, co pozwala w grze polegać na instynkcie oraz błyskawicznie reagować na wydarzenia.

Największą bitwą, jaką musiała stoczyć ekipa deweloperska, była przesiadka na Fox Engine. Po roku nauki silnika stworzyliśmy dwie wyjątkowe gry: PES 2015 i PES 2016. Dzięki temu przyszłość rysuje się w jasnych barwach dla serii. Problemy mamy już za sobą.

Nie wydaje Ci się, że tryb Become a Legend zyskałby na położeniu w nim większego nacisku na fabułę? Fight Night próbowało, NBA 2K 16 próbuje. Chętnie zobaczylibyśmy trochę więcej głębi. Kariera "od zera do bohatera" była dobra na początek, ale nie nadaje się do powtarzania jej rok po roku. To moja opinia. A co Ty sądzisz?

A.B: W tym momencie jesteśmy naprawdę zadowoleni z głębi, którą oferuje nasz tryb dla pojedynczego gracza. W Become a Legend tworzysz zawodnika i prowadzisz go przez całą karierę. Są treningi, mecze w niższych ligach i oparte na twojej grze opcje transferów do lepszych klubów. Możesz też grać dla reprezentacji. Jak mówisz - więcej elementów fabularnych mogłoby być ciekawe i będziemy przyglądać się opcji dodania ich jak najwięcej w przyszłości.

Gdy grasz w PES w sieci w trybie Divisions, zwykle toczysz boje z Bayernem czy Realem. Czy jest szansa na jakąś formę sortowania potencjalnych rywali ze względu na ligę, w której gra moja drużyna czy liczbę gwiazdek?

A.B: Słyszeliśmy o tym i wciąż pracujemy nad tym, by matchmaking zadowalał gracza. Ale jeśli drużynie dobrze idzie na prawdziwych boiskach, w trybach sieciowych gracze będą zawsze skłaniać się ku wyborowi najmocniejszych drużyn. My staramy się sprawić, byś bawił się świetnie i stawał przed odpowiednim wyzwaniem niezależnie od tego, kogo wybierzesz.

PES 2016

Jaka duża zmiana czeka PES w przyszłości? Co chcecie umieścić w grze do - powiedzmy - roku 2018?

A.B: Nie chcę wszystkiego ujawniać, ale skupiamy się nad tym, by jak najbardziej wykorzystać możliwości Fox Engine i tego, jak przełożyć je na rozbudowę PES. Grafika wiernie oddająca rzeczywistość, realistyczne ruchy piłkarzy, uczucie brania udziału w prawdziwym meczu. Na tym się skupiamy.

Możesz wyjaśnić różnice w trybie edycji na PS3, PS4 i Xboksach? Dlaczego na jednej konsoli możemy importować stroje z obrazków, a na innej nie? Czy jest szansa na opcję importowania pełnych plików Option Files (nazwy drużyn, składy, taktyki) w przyszłości w PES 2016 na którejś z konsol?

A.B: W tej chwili PS4 pozwala na najsprawniejsze importowanie strojów, ale tylko na PS3 można dzielić się plikami. Chcielibyśmy, by ta opcja była dostępna dla wszystkich, ale nowsze konsole nie pozwalają na to, przypisując zapisane pliki do kont użytkownika. Dopóki producenci konsol nie usuną tego ograniczenia, dzielenie się plikami nie będzie możliwe. Mamy nadzieję, na owocną współpracę z Sony i Microsoftem, która umożliwiłaby to w przyszłości.

fot. Polygamia

Sądzisz, że na rynku gier piłkarskich jest jeszcze miejsce na coś poza PES-em i serią FIFA? Niektórzy twierdzą, że do łask mogą powrócić zręcznościowe tytuły? Może futbol uliczny, może jakieś szalone Shaolin Soccer z power-upami i super-strzałami? Nie chcielibyście kiedyś spróbować się w tej formule?

A.B: Takie gry przychodzą i odchodzą, więc trzeba chyba przyjąć do wiadomości, że obecny stan trwa, bo konsumenci dostają to, czego chcą. Zawsze będziemy słuchać fanów i starać się reagować na ich sugestie. Póki co większość jest zadowolona z tego co oferuje PES, a my skupiamy się na kontynuowaniu misji tworzenia gier oferujących najlepsze piłkarskie przeżycia do tej pory.

Maciej Kowalik

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.