Czy jest szansa na "prawdziwe" Pokémony na telefonach komórkowych?

Czy jest szansa na "prawdziwe" Pokémony na telefonach komórkowych?22.09.2016 12:14
Adam Piechota

I dlaczego nie.

Codzienny wylew wiadomości ze świata Pokémon Go to już raczej przeszłość. Aplikacja Niantic być może w niektórych częściach świata nadal robi spore zamieszanie (ostatnie szaleństwo w Japonii to fajny przykład), niemniej w Europie czy Ameryce ustatkowała się liczba regularnych graczy, emocje opadły i generalnie wszyscy nadal czekają na poważniejsze aktualizacje, bo jedne PokéZiomki, jakkolwiek przyjemne, wiosny nie czynią. A zatem to idealny moment, aby zjawisko podsumować i spojrzeć w przyszłość. Najbliższy punkt na osi czasu to, oczywiście, następne konsolowe wcielenie kieszonkowych dziwactw, którego premiera czeka za rogiem.

Szef Pokémon Company, Tsunekazu Ishihara, został ostatnio zapytany przez Wall Street Journal, czy popularność Pokémon Go ma szansę zmienić plany spółki i zainteresować ją wydaniem "prawdziwych" Poksów poza systemami Nintendo. Na przykład, jasna sprawa, na telefonach komórkowych. Japończyk stwierdził, że to właśnie maksymalne uproszczenie rozgrywki (wszak Pokémony to tak naprawdę już całkiem skomplikowane jRPG-i) zadecydowało o sukcesie dzieła Niantic. "Szansa na to, że produkt stworzony z myślą o jednej platformie mógłby odnieść sukces po przeniesieniu na inną, jest dość niska" - powiedział w stosunku do ewentualnego wyciągnięcia Pokémonów w wersji Sun/Moon z 3DS-a. Jego zdaniem, jest to zbyt duża gra, aby pasowała do zabawy mobilnej. "Doświadczenie jest podobne do czytania książki" - tłumaczy.

Tę tezę można także przeciągnąć do całego Nintendo i planów firmy na dalszy podbój rynku mobilnego. Zamiast dziwić się, że Super Mario Run jest kolejnym runnerem, w obliczu którego cały świat zapomni już niesłusznie o Raymanie, można na przykład zauważyć, że Ninny "czuje" nowy rynek, może nawet bardziej niż podwórko konsolowe. Dawno temu, gdy korporacja ogłosiła swoje wejście na telefony, spodziewałem się raczej portów klasycznych gier na wzór Virtual Console. A te nie miałyby szansy "kliknąć" w erze smartfonów. Po nowe Mario stanę grzecznie w kolejce, bo będzie przede wszystkim bardzo fajnym uzupełnieniem tej fantastycznej serii. A dla graczy żółtodziobów z zielonej łąki nieświadomości - sygnałem, że gdzieś tam czai się jeszcze cały wór wyśmienitych platformerów. Nie ma szans, aby Super Mario Run nie zrobiło huku, zapewniam Was.

Obie firmy, i Nintendo, i Pokémon Company, muszą dbać o swoje ikony. Jak to powiedział prezes tej drugiej:

Tylko, jak wiecie, w przypadku Ninny oznacza to także bezwzględną walkę z twórczością fanów. Co firma, to interpretacja złotych myśli.

Adam Piechota

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.