Ciekawe czy poznalibyśmy Half-Life 3, gdyby faktycznie trafiło do sklepów

Ciekawe czy poznalibyśmy Half-Life 3, gdyby faktycznie trafiło do sklepów10.01.2017 14:20
Maciej Kowalik

Na przykład na dwudziestą rocznicę premiery pierwszej części, która wypada w przyszłym roku.

Kręcą Was jeszcze plotki o Half-Life 3? Bo mam wrażenie, że gracze jednak pogodzili się już z faktem, że nigdy w to nie zagramy. Logo na koszulce, zmajstrowane w photoshopie screeny, rzekome informacje o projekcie dostrzeżone kątem oka przez brata ciotki kumpla pracującego w Valve - to wciąż okazja do odgrzebania kilku memów, ale chyba niewiele więcej.

Nie martwi mnie to szczególnie, bo szczerze mówiąc nie umiem wyobrazić sobie Half-Life 3. Pomijając absolutną pewność, że gra nie miałaby szans na udźwignięcie ciężaru narastających przez lata oczekiwań - jak taki sequel miałby wyglądać? Jaką grą musiałby być, by dzień po premierze serwery Twittera nie zapłonęłyby od obciążenia po wpisach rozczarowanych fanów? Ktoś, kto zna odpowiedź powinien w te pędy pakować się do samolotu i umawiać spotkanie z Gabem Newellem. Half-life 3 to dla Valve duże ryzyko wizerunkowej wpadki, podczas gdy do wygrania jest przecież niewiele.

Te słowa Andrew Reiner z Game Informera usłyszał przez telefon od jednego z byłych pracowników Valve, gdy próbował dowiadywać się o to czy Half-Life 3 kiedykolwiek na poważnie zaistniało jako projekt. Mało kto chciał z dziennikarzem rozmawiać na ten temat, ale ze słów jednego z odpytywanych developerów wynika, że naprawdę moglibyśmy nie poznać gry. Bo w Valve powstawały rozmaite, tworzone przez malutkie (4-5 osób) zespoły, prototypy. Niekoniecznie będące FPS-ami.

Game Informer's Best Theories And (New) Rumors About Half-Life 3

W podcaście Game Informera Reiner wspomina, że próbowano Half-Life 3 będącego RTS-em. Inną opcją była ponoć jakiegoś rodzaju gra przygodowa, wykorzystująca wizerunki aktorów. Aczkolwiek to tylko dwa z wielu, wielu prototypów.

Halo dostało swoje Halo Wars i choć nie była to gra zła, to nie miała szans zadowolić ani fanów strzelanin, ani miłośników strategii. Strategiczny Warcraft miał zostać przygodówką point & click (i nieoficjalnie został), ale teraz marka kojarzy się głównie z MMO. Command & Conquer z RTS-a przerobiono na strzelaninę. Słowem - nie takie historie branża widziała. Redaktorzy Game Informera spekulują, że Valve w końcu pęknie i zatrudni jakieś studio, by stworzyło coś nowego w uniwersum Half-Life. Ale raczej nie będzie to sequel z trójką w tytule.

Więc zapytam ponownie - jak według Was miałby on wyglądać, by nie było siary? Jaki powinien być Half-Life XXI wieku?

Maciej Kowalik

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.