Choćbyście próbowali, nigdy nie zgadniecie, co było najpopularniejszym tytułem konsolowym lipca w Stanach Zjednoczonych

Choćbyście próbowali, nigdy nie zgadniecie, co było najpopularniejszym tytułem konsolowym lipca w Stanach Zjednoczonych19.08.2016 12:12
Adam Piechota

Nie. Ten obrazek to nie żadna ściema.

Dyskryminowani fani 3DS-a mają ostatnio całkiem sporo powodów do dumy. O tym, że sprzęt nadal dominuje w Japonii, pewnie co niektórzy z Was wiedzą. Bo to w ogóle najpopularniejsza konsola na tamtym rynku. Wyniki sprzedaży z zeszłego tygodnia pokazują aż siedem tytułów dla przenośnej konsoli Nintendo w pierwszej dziesiątce. Wygrywa przede wszystkim trzecia odsłona Yo-Kai Watch, która udowadnia, że w całej Pokemanii jest jeszcze wystarczająco dużo miejsca na dość podobne IP. Jednak mowa o państwie, gdzie nawet Kirby lub olimpiady z Mario i Soniciem mają szansę na wejście do pierwszej dziesiątki. A więc państwie, którego nie zrozumiemy.

O wiele bardziej imponująco prezentuje się zestawienie ze Stanów Zjednoczonych, gdzie 3DS stał się najchętniej kupowanym sprzętem całego lipca. Be żartów. Według zestawienia analitycznego NPD, pięcioletnia konsolka Ninny zaliczyła gigantyczny wzrost sprzedaży po premierze Pokémon Go, zarówno w swojej niewygodnej wersji 2DS, jak i "elitarnym" modelu New. Mówi się o wyniku lepszym o 80% od analogicznego okresu w 2015 roku. Cytując same Nintendo, zwiększone zainteresowanie zawdzięczają nie tylko wiadomej aplikacji mobilnej. Swoje zrobiła także obniżka ceny na budle 2DS + Mario Kart 7 oraz... Monster Hunter Generations.

Monster Hunter Generations - Launch Trailer

W recenzjach gier z łowieckiej serii Capcomu często narzeka się, że Monster Hunter nie jest po anglojęzycznej stronie świata wystarczająco popularny, zwłaszcza w porównaniu z rynkiem japońskim. Możemy tę tezę opatrzyć metką "przeszłość", ponieważ Generations stało się najchętniej kupowanym tytułem całego miesiąca w Stanach Zjednoczonych (i słusznie, bo to rewelacyjny tytuł). Co oznacza, że już nie zabraknie chętnych do polowania w Internecie. Trwające przygotowania do Pokémon Sun i Moon znalazły swój oddźwięk w nagłej popularności odsłon Omega Ruby oraz Alpha Sapphire, lecz to akurat dużo mniejsza niespodzianka, wręcz pewna oczywistość, jeśli pamiętamy, jaka marka była na językach całego świata w lipcu.

Szkoda tylko, że zamiast wykorzystać tę okazję w pełni, Nintendo powoli odpuszcza dalsze niańczenie 3DS-a. We wrześniu doczekamy się jeszcze dziwacznego spin-offa Metroida (który zbiera zaskakująco pozytywne recenzje), później Pokémony i... na tym powoli kończy się żywot konsolki. Na 2017 rok nie zapowiedziano już żadnego wielkiego hitu. Najwyraźniej firma z Kioto wierzy, że na NX-a przeniesie się cała gigantyczna publiczność 3DS-a. Oby nie przejechali się na tej pewności.

Adam Piechota

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.