Call of Duty: Modern Warfare 2 Resurgence Pack - recenzja

Call of Duty: Modern Warfare 2 Resurgence Pack - recenzja17.07.2010 10:29
marcindmjqtx

Niedawno w PlayStation Store wylądował drugi dodatek do Call of Duty: Modern Warfare 2. Podobnie jak w poprzedzającym go Stimulus Pack, również w Resurgence znajdziemy 5 map. Składają się na nie trzy zupełnie nowe: Carnival, Fuel, Trailer Park oraz dwa importy z Modern Warfare: Strike oraz Vacant. Cena również nie została zmieniona i za ten zestaw musimy zapłacić 51zł (w wersji na 360 - 1200 MSP). Otwartym pytaniem pozostaje, czy warto.

Skoro autorzy zdecydowali się po raz kolejny sięgnąć po mapy ze swojej poprzedniej gry, to cieszy mnie, że wybrali Vacant. Zwykle nie należę do najbardziej ruchliwych graczy w drużynie i szukam raczej dogodnych pozycji do osłaniania zaprzyjaźnionego mięsa armatniego. Jednak ta mała i ciasna mapka sprawiała, że nawet ja chętnie chwytałem za shotguna i beztrosko latałem po korytarzach, jakbym znowu cofnął się do czasów Quake'a. Z drugiej strony, w meczach w których mamy do wykonania jakieś zadanie, Vacant ujawniało swoje drugie oblicze - naprawdę trudno tu podejść zgraną i komunikującą się ze sobą drużynę.

Wydaje mi się, że Infinity Ward świadome renomy Vacant postanowiło powtórzyć podobną formułę w Trailer Park. Mapka jest mała, ale tworzy bardziej skomplikowany labirynt wąskich korytarzy. Oczywiście najlepiej spisują się na niej shotguny i granaty. Mimo wszystko osiedle biedoty nie spodobało mi się tak, jak Vacant. Tempo akcji jest tu wolniejsze, a jednak rozgrywkę charakteryzuje większy chaos. Trudno nauczyć się nawigacji pomiędzy kontenerami. Nie jestem też fanem estetyki rodem z wysypiska czy cygańskiego osiedla. To moim zdaniem najsłabsza mapka z zestawu.

Dużo ciekawiej prezentują się zarówno Carnivale, jak i Fuel. Pierwsza z nich, jak sama nazwa wskazuje, to wesołe miasteczko. No może nie takie wesołe, bo rdza, śmieci i opłakany stan poszczególnych atrakcji wskazuje na to, że czasy rodzinnych wycieczek ma za sobą. Teraz bawi się tu kto inny. Mapa jest duża, ale wcale nie tak otwarta, jak można by się spodziewać. Teren został bardzo zróżnicowany i każdy powinien znaleźć tu coś dla siebie.

Kreatywni snajperzy mają mnóstwo miejsc, w których mogą czyhać na przemykające zbyt nieostrożnie ofiary. Zepsuty rollercoaster aż prosi się o odrobinę wspinaczki, ale to nieco zbyt odsłonięte miejsce, by bawić w nim dłużej. Warto bardziej wysilić swoją pomysłowość. Pod czujnym okien snajperów rozgrywa się jednak bitwa na średnim i krótkim dystansie pomiędzy atrakcjami, które niegdyś przyciągały tłumy gości. Jaskinia Strachu to chyba miejsce największej jatki, gdy kilku graczy uprze się, by zająć dogodną pozycję "na pięterku". Carnivale to mapa, na której naprawdę warto poeksperymentować z różnymi strategiami/wyposażeniem. Trudno się nią znudzić, zwłaszcza że ciekawą rozgrywkę uzupełniają sympatyczne detale (niegdyś) wesołego miasteczka.

Fuel również należy do kategorii XXL, ale jest mniej pomysłowo zaprojektowana od poprzedniczki. Lepiej unikać otwartej przestrzeni, którą doskonale widać z przeszklonych pięter magazynów. Na szczęście camperów widać równie dobrze, więc szanse są wyrównane. Sporo akcji ma miejsce w magazynach, ale to raczej nie jest dobra mapa do zabawy z shotgunami.

Z kronikarskiego obowiązku muszę wspomnieć jeszcze o powrocie znanej z poprzedniego Modern Warfare mapie Strike, ale w moim rankingu zawsze była  ona średniakiem, na którym poziom emocji nigdy nie wybijał się ponad normę. Doczekała się kosmetycznych zmian, ale i tak za nią nie przepadam.

Werdykt Od premiery gry minęło już ponad pół roku. Oznacza to, że na serwerach trudno o spotkanie graczy z niskimi poziomami. Zostali na nich głównie zapaleńcy, którzy podstawowe mapy znają już na wylot i mogą grać na nich z zamkniętymi oczami. Oni na każdej nowej mapce spędzą ilość czasu, która z nawiązką zrekompensuje wydatek. Jeśli do nich należycie, to przed kupnem Resurgence Pack trudno będzie mi Was powstrzymać. Modern Warfare 2 to świetna gra i rozumiem, że gdy złapie się już bakcyla, to niełatwo się od niej oderwać. Jednak trudno mi się pogodzić z cenową polityką Activision. W obu dodatkach znajdziemy zaledwie sześć naprawdę nowych mapek, a będą one kosztowały nas łącznie ponad 100 złotych. Na mój gust to o połowę za dużo.

Maciej Kowalik

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.