Bulletstorm - sztuka fragowania

Bulletstorm - sztuka fragowania23.06.2010 12:06
marcindmjqtx

O Bulletstormie czytałem dużo jeszcze przed E3, teraz po zagraniu wiem, że to jedna z najciekawszych pozycji pokazanych na targach. No i do tego pochodząca z Polski.

Co to jest? O grze wiecie już tak naprawdę wszystko. W skrócie - Greyson Hunt z nieznanych nam jeszcze powodów wycina hordy przeciwników w bardzo wymyślny i artystyczny sposób.

Samą fabułę i głównego bohatera już opisywaliśmy. Pójdę więc nieco na skróty i zacytuję odpowiedni fragment: Jak wiadomo, głównym bohaterem gry jest Grayson Hunt, niegdyś żołnierz, teraz pirat, który wraz z przyjacielem, androidem Ishi Sato, trafiają na opuszczoną przez agencje turystyczną planetę-raj. Zamiast urlopowiczów zamieszkują ją teraz hordy przestępców, a cała porośnięta jest bujną roślinnością. A pisząc "bujna" mam na myśli "posiadająca zęby, macki, kolce W skrócie to tyle. Powinno wystarczyć. Wrażenia Na początku prezentacji został nam puszczony filmik mający pokrótce wyjaśnić zasady gry. Na samym początku usłyszeliśmy, że Bulletstorm, to taka gra, w jaką wcześniej jeszcze nie graliśmy. Postarałem się zatem szybko zapomnieć o MadWorldzie i zająłem się eksterminacją wrogów.

Zabawa jest świetna. Gra bardzo szybko oducza nas prostego strzelania do przeciwnika i zaczyna się kombinowanie. Strzał w krocze, kop wysyłający przeciwnika majestatycznie w powietrze i robienie headshotów, związanie granatami na lince i kop w stronę innych przeciwników, przyciągnięcie energetyczną linką, obwiązanie granatami i dopiero kop w stronę przeciwników kreatywnych sposobów wykańczania wrogów jest cała masa.

Daje to naprawdę dużo frajdy podczas rozgrywki i grając człowiek zastanawia się, jak może w bardziej artystyczny sposób zrobić krzywdę sterowanym przez konsolę postacią. Napotykane po drodze krwiożercze rośliny nagle stają się konkurentami w walce o ewolucyjny rozwój naszej postaci. Na szczęście złapanych przez nie przeciwników da się uwolnić - aby po chwili własnoręcznie wybawić ich od niedoli egzystencji.

Gra wygląda ładnie, działa szybko i u większości (o ile nie wszystkich) grających wywołała uśmiech na twarzach. Sterowania uczymy się dość szybko i potem polujemy już tylko na skillshototy, dzięki którym dostajemy punkty, za które możemy rozwijać swoją postać dokupując jej nową broń. Zwykłe strzelanie stało się po prostu passe.

Bazowa funkcjonalność działa więc już świetnie. Oprawa audiowizualna jest ładna. Pozostaje więc projekt poziomów i scenariusz. Podczas krótkiego dema nie zobaczyliśmy za dużo, ale mam nadzieję, że reszta komponentów gry będzie stała na równie wysokim poziomie.

Najlepsze

  • radość nabijania punktów za wymyślanie fantazyjnego sposobu na eliminację przeciwników
  • oprawa graficzna

Najgorsze

  • nie zanotowano, należy dodać jednak, że nie znamy scenariusza, ani dalszych poziomów. Część z nich pokazano na filmiku, więc zakładam, że nie będziemy się nudzić i gra nie stanie się szybko montonna.

Werdykt Jedna z najciekawszych pozycji, które widziałem na E3. Gra się fajnie, wygląda dobrze czegóż chcieć więcej. No i jeszcze to NIN w zwiastunie

Piotr Gnyp

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.