Artifact traci graczy w szalonym tempie

Artifact traci graczy w szalonym tempie13.12.2018 20:17
Krzysztof Kempski

Liczba użytkowników zmalała kilkukrotnie względem pierwszych tygodni.

Valve za sprawą Artifact powróciło do tworzenia gier. Z perspektywy dwóch tygodni od debiutu nie jest to jednak dla firmy powrót w najlepszym stylu. W dniu premiery (28 listopada) gra przyciągnęła co prawda ponad 50 tysięcy graczy i liczba ta w kolejnych dniach podskoczyła nawet do 60 tysięcy graczy. Jak na dość niszową karciankę, świetny wynik. W ostatnim czasie Artifact zaczęło jednak mocno dołować. Gracze zaczęli porzucać produkcję Valve i obecnie bawi się przy niej tylko około 15 tysięcy odbiorców. Co wciąż jest niezłym wynikiem, na pewno jednak dużo poniżej oczekiwań firmy.

Przyczyn takiego stanu rzeczy jest wiele. Przede wszystkim gracze wciąż narzekają na balans rozgrywki oraz model biznesowy. Oprócz ceny gry ustalonej na poziomie 76 złotych, płacić trzeba również za rozgrywki inne niż w trybie casual, za skompletowanie lepszej talii itp. Jasne, mamy tu do czynienia z Trading Card Game, z jakiegoś powodu jednak gracze, którzy zainwestowali w tytuł porzucają go.

Introducing Artifact

Valve ma zatem twardy orzech do zgryzienia. Sześciokrotny spadek liczby graczy w ciągu zaledwie dwóch tygodni to dla karcianki wynik bardzo słaby. Oczywistym rozwiązaniem zdaje się przejście na model free 2 play, ale zrobienie tego zaledwie 2 tygodnie po oficjalnej premierze to jak przyznanie się do porażki. Zwłaszcza, że nie zawsze chcą tego sami gracze. Przypomnijmy choćby, jak zareagowali fani, gdy częściowo darmowy stał się CS: GO. A może wystarczy po prostu wycofać się z płatnych trybów w płatnej grze...

Krzysztof Kempski

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.