Activision pracowało nad MMO Guitar Hero i to nawet nie jest żart

Activision pracowało nad MMO Guitar Hero i to nawet nie jest żart16.04.2016 11:32

W sieci pojawiły się informacje na temat bardzo niecodziennego projektu, zarzucony przez Activision w 2011 roku. Samo jego istnienie pokazuje, jak mocno firma zapędziła się w swoich planach związanych z marką Guitar Hero.

Upublicznienie informacji na temat Hero World (bo tak miała się nazywać gra) zawdzięczamy Liamowi Robersonowi z serwisu Unseen 64. Dał się on już poznać jako źródło wiarygodnych informacji na temat różnego rodzaju zarzuconych czy anulowanych projektów. Nie wiadomo wprawdzie, w jaki sposób nagrania prezentujące grę wpadły w ręce Robersona, ale wydają się być autentyczne.

Guitar Hero/DJ Hero's Cancelled MMO - Unseen64

Hero World miało być MMO działającym w przeglądarce i łączącym ze sobą wszystkie gry z serii Hero - zarówno Guitar jak i DJ. Sama rozgrywka miała być częściowo przygodówką, częściowo erpegiem i pozwalać graczowi na prowadzenie własnego klubu muzycznego. Budowałby on więc swoją scenę i zatrudniał do grania na niej zespoły. W tej roli występowaliby zaś prawdziwi gracze, męczący utwory online w Guitar Hero lub DJ Hero na konsolach.

Zadaniem prowadzącego klub miało być zbieranie na koncertach jak największej liczby NPC-ów. Sukces zależałaby od tego, jak dobrze radziłby sobie zespół. Ten zaś otrzymywałby za udział w koncertach bonus w wewnętrznej walucie gry. Miała być ona dzielona pomiędzy tytułami konsolowymi, przeglądarkowym MMO i dodatkową aplikacją facebookową (ta jednak nigdy nie wyszła nawet poza fazę wstępnego pomysłu). „Muzycy” mogliby więc wydać pieniądze zarobione na koncertach we własnych wersjach przeglądarkowego MMO.

Co ciekawe, MMO miało łączyć ze sobą nie tylko różne gry z serii, ale też ich wersje na wszystkich platformach. W wirtualnych klubach mogliby więc grać właściciele Xboksów 360, Wii czy Playstation 3, zarabiając w ten sposób pieniądze na rozwój własnych lokali i kupno gadżetów w grach. I one miały „przechodzić” pomiędzy grami dzięki zintegrowanemu systemowi awatarów - czapka kupiona w Guitar Hero na Playstation pojawiałaby się więc i w przeglądarkowej wersji danej postaci.

Poza zachęcaniem do grania innych, MMO miało być też grywalne jako odrębna całość. Nawet bez połączenia z konsolowymi grami z serii Hero miało być to coś w rodzaju sieciowego Tycoona, w którym gracz rozwijałby swoją pozycję jako ważna persona lokalnej sceny klubowej.

Activision chciało również, by Hero World było czymś więcej niż tylko grą. Miała być to nowa platforma dla fanów muzyki, zachęcająca ich do prezentowania za jej pośrednictwem własnych utworów.

Za stworzenie gry wziął się holenderski zespół Virtual Fairground, bazujący na własnym silniku The Ride. Prace, które rozpoczęły się w okolicach premiery DJ Hero 2 (październik 2010) postępowały szybko i sprawnie. Niezależnie jednak od tego, już na początku 2011 roku Activision podjęło decyzję o znaczącym zmniejszeniu liczby projektów związanych z marką Guitar Hero. Hero World padł jej ofiarą.

Konsekwencją tego faktu było również dość szybkie bankructwo Virtual Fairground. Studio, które z powodu anulowania prac otrzymało od wydawcy jedynie częściową rekompensatę poniesionych inwestycji, nie zdołało już stanąć na nogi.

[Źródła: Gamasutra, Unseen 64]

Dominik Gąska

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.