Aby ujrzeć prawdziwe zakończenie, kup grę w GameStop!

Aby ujrzeć prawdziwe zakończenie, kup grę w GameStop!08.07.2014 12:30
marcindmjqtx

Na razie to żart. Na razie, bo nowy pomysł dotyczący przedsprzedaży w GameStop to prawy sierpowy w twarz graczy. Mimo, że z biznesowego punktu widzenia wydaje się genialny.

Prezenty i dodatkowa zawartość przy przedsprzedaży nie są nowością. Zazwyczaj są to jednak kosmetyczne zmiany, które nie wpływają zbytnio na rozgrywkę. Bonusy związane z konkretną platformą też nie są nam obce - nowy rodzaj przeciwnika w Diablo 3, czy dodatki do Destiny dla konsol Sony. O ile sam mechanizm zamówień przedpremierowych jest kwestią sporną w czasach, kiedy wiele gier nie spełnia oczekiwań, to trudno zaprzeczyć, że są one wygodne i przez to popularne. Ot, szukamy gdzie najtaniej - parę klików i gra jest „nasza”. Teraz wyobraźcie sobie, że pełen produkt otrzymacie tylko, jeżeli kupicie grę w sklepie A. Sklep B ma grę o 30 zł taniej? Macie pecha.

Tak w bardzo mocnym uproszczeniu można przedstawić nowy pomysł giganta sprzedaży detalicznej gier - GameStop'u. Colin Sebastian - analityk i uczestnik spotkania, na którym omawiane były plany inwestycyjne i przyszłość firmy pisze:

Wydawcy bardzo entuzjastycznie podchodzą do partnerstwa z GameStop, przykładowo oferując ekskluzywną zawartość przy dużych premierach.(...) Na dłuższą metę, GameStop może również oferować ekskluzywną rozgrywkę. (...) Firma myśli nad uczestnictwem w procesie tworzenia gier, aby zapewnić swoim sklepom wyjątkową, dodatkową zawartość w grach. Nie trzeba dodawać, że dla nas - graczy, takie rozwiązanie wydaje się absurdalne. I nie chodzi tutaj o to, że teraz każdy będzie musiał kupować w GameStop. Chodzi o konsekwencje, jakie niesie ze sobą ta decyzja. Konsekwencje dla całego rynku. Jako, że konkurencja nie śpi i istnieć musi, tylko czekać aż inne sieci wpadną na podobny pomysł. Co to oznacza dla nas? To zależy, jak daleko posuną się twórcy i wydawcy. Jeżeli prezenty i zawartość będą czysto kosmetyczne, lub nie wpływające na sposób rozgrywki, to możemy na tym zyskać (prześciganie się w ciekawych bonusach, różnice w cenach?). Jeżeli gra ze sklepu A będzie miała 3 nowe poziomy i dodatkową postać, a gra ze sklepu B mi tego nie zaoferuje... Wtedy mamy problem. Duży problem.

[źródło: GamesBeat]

Karol Kała

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.