130 milionów GTA V i 31 milionów RDR 2. Take-Two podsumowuje miniony rok fiskalny

130 milionów GTA V i 31 milionów RDR 2. Take-Two podsumowuje miniony rok fiskalny21.05.2020 10:35
Bartosz Witoszka

Wydawca poinformował przy okazji, że wyda aż 93 gry w ciągu najbliższych pięciu lat.

Okres publikacji sprawozdań za ubiegły rok fiskalny powoli dobiega końca, a wszystkie większe spółki growe notowane na giełdzie zdążyły pochwalić się już swoimi wynikami finansowymi i planami na następne cztery kwartały. Wczoraj do tego zacnego grona dołączyło Take-Two, aktualnie jeden z większych wydawców, który oprócz przychodów i zysków, udostępnił również sprzedaż swoich najpopularniejszych gier.

Nie zmienia to faktu, że jak na 7-letnią grę to doskonały wynik, a jak zauważył Daniel Ahmad, analityk z agencji Niko Partners, do tej liczby nie zostały dodane kopie rozdanew ciągu ostatniego tygodnia na Epic Games Store (przypominam, że jeszcze do dziś do godziny 17:00 możecie odebrać darmowe GTA V). Oczywiście, tak duża popularność gry, to głównie zasługa jej modułu sieciowego, z którego gracze uczynili prawdziwa piaskownicę, ale dalej mówimy o ogromnej liczbie egzemplarzy.

Inne gry Take-Two również można traktować jako sukces, bo takie Red Dead Redemption 2 sprzedało się w 31 milionach egzemplarzy (nie wyszczególniono, jak wyglądała sprzedaż na poszczególnych platformach), a Borderlands 3 w niecały rok od premiery trafiło do 10 milionów graczy. Co więcej, najnowsza gra Gearbox Software sprzedała się o 50% lepiej, niż w podobnym okresie "dwójka", a największy przyrost graczy zarejestrowano w marcu tego roku. Taki obrót sprawy nie powinien nikogo dziwić, bowiem  właśnie wtedy gra pojawiła się na Steamie.

Z kolei The Outer Worlds (nie mylić z Outer Wilds) zanotowało sprzedaż na poziomie 2,5 miliona egzemplarzy, co jak na grę dla jednego gracza nastawioną na opowiadanie historii jest całkiem zacnym wynikiem.

Jakie plany ma sam wydawca na najbliższe lata? Przede wszystkim, tak jak pisałem w zajawce, wydanie 93 gier z tym, że warto pamiętać, że pięć lat to bardzo długi okres i część z nich może się zwyczajnie nie ukazać. Oczywiście, nie podano też pełnej listy, bowiem Karl Slatoff, prezes firmy, wymienił jedynie platformy i modele finansowe, ale lepsze to niż nic. Gotowi?

No, więc zaczynamy od 63 gier, które mają ponoć pochodzić z "wyższej półki", z kolei 17 ma być “ze średniej półki lub typowo zręcznościowe”, a 13 to tytułu dla "casual". 21 produkcji opracowywanych jest z myślą o urządzeniach mobilnych, zaś reszta to produkcje skierowane na komputery osobiste, konsole (nie podano, jak wiele z nich ukaże się jeszcze na PS4 i Xboksie One, a ile z tych gier będzie portami na Switcha) i platformy streamingowe pokroju Stadii czy GeForce Now.

Slatoff dodał również, że 26 gier zostanie wydanych w modelu free-to-play, a prawie połowa z tych 93 tytułów (dokładnie ma ich być 47) będzie opierać się na już znanych markach.

Przy okazji, Zelnick poinformował, że premiera Kerbal Space Program 2 została przełożona na jesień 2021 roku (pierwotnie tytuł miał ukazać się do marca 2021 roku), a opóźnienia tłumaczy koronawirusem i chęcią dania zespołowi więcej czasu na dopracowanie gry.

Przy czym warto zauważyć, że w lutym tego roku Private Division (jedna z firm należących do Take-Two i wydawca omawianej gry) postanowiło zmienić dewelopera – obecnie nad tytułem nie pracuje dotychczasowe studio (Star Theory), tylko wewnętrzna ekipa wydawcy z siedzibą w Seattle.

Bartek Witoszka

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.