"Praca artysty koncepcyjnego nie polega na narysowaniu ładnego obrazka. To coś znacznie więcej."
No właśnie, co?
Artur Sadłos, ilustrator, który tworzył rysunki koncepcyjne m.in. do Dead Island i Call of Juarez: Cartel, ujmuje to tak:
Praca artysty koncepcyjnego nie polega na narysowaniu ładnego obrazka. To coś znacznie więcej. Przede wszystkim chodzi o projektowanie. Ważne aby tworzone elementy miały jakąś ciekawą historię, były interesujące i wyraźne. Aby podążały za funkcją. Ciężko zaprojektować futurystyczny czołg nie mając pojęcia o tym jak dzisiejszy czołg działa i z czego się składa. Przynajmniej w podstawowym zakresie. Projektant pracuje cały czas, nawet np. podczas oglądania filmu - buduje swoją bibliotekę wizualną. Obserwacja i zrozumienie jak różne rzeczy funkcjonują to klucz do dobrego projektowania.
Sam proces tworzenia rysunków koncepcyjnych zaczyna się tak:
Wszystko zaczyna się od pomysłu na grę. Później dział graficzny dostaje pierwsze wytyczne. Nie jest to jeszcze linia fabularna, ale w zasadzie „plotka”, którą należy odpowiednio zwizualizować. Co jest potem? Cały, obszerny wywiad z Sadłosem możecie przeczytać na Potędze Obrazu, o tutaj.
Więcej prac Sadłosa znajdziecie na jego blogu.
Konrad Hildebrand