"Praca artysty koncepcyjnego nie polega na narysowaniu ładnego obrazka. To coś znacznie więcej."

"Praca artysty koncepcyjnego nie polega na narysowaniu ładnego obrazka. To coś znacznie więcej."

"Praca artysty koncepcyjnego nie polega na narysowaniu ładnego obrazka. To coś znacznie więcej."
marcindmjqtx
07.05.2012 19:09, aktualizacja: 05.01.2016 16:47

No właśnie, co?

Artur Sadłos, ilustrator, który tworzył rysunki koncepcyjne m.in. do Dead Island i Call of Juarez: Cartel, ujmuje to tak:

Praca artysty koncepcyjnego nie polega na narysowaniu ładnego obrazka. To coś znacznie więcej. Przede wszystkim chodzi o projektowanie. Ważne aby tworzone elementy miały jakąś ciekawą historię, były interesujące i wyraźne. Aby podążały za funkcją. Ciężko zaprojektować futurystyczny czołg nie mając pojęcia o tym jak dzisiejszy czołg działa i z czego się składa. Przynajmniej w podstawowym zakresie. Projektant pracuje cały czas, nawet np. podczas oglądania filmu - buduje swoją bibliotekę wizualną. Obserwacja i zrozumienie jak różne rzeczy funkcjonują to klucz do dobrego projektowania.

Sam proces tworzenia rysunków koncepcyjnych zaczyna się tak:

Wszystko zaczyna się od pomysłu na grę. Później dział graficzny dostaje pierwsze wytyczne. Nie jest to jeszcze linia fabularna, ale w zasadzie „plotka”, którą należy odpowiednio zwizualizować. Co jest potem? Cały, obszerny wywiad z Sadłosem możecie przeczytać na Potędze Obrazu, o tutaj.

Więcej prac Sadłosa znajdziecie na jego blogu.

Konrad Hildebrand

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)