Zmien skórke
Logo Polygamii

Oficjalne wymagania sprzętowe Phoenix Point

Eksterminacją kosmitów zajmiemy się już jutro, ale tylko na Epic Games Store. przynajmniej na razie.

Choć za powrót serii X-COM w 2012 roku nie odpowiadał Julian Gollop, jej oryginalny twórca, to z podziwem patrzył na dokonania studia Firaxis, które tchnęło w markę nowe życie i pokazało, że da się zrobić współczesną strategię turową. Gollop sam przyznał, że on zabrałby się do tego inaczej, jednak jest świadom, że jego rozwiązania nie przysporzyłyby grze takiego sukcesu. 

Myślę, że te słowo to całkiem miły gest z jego strony, a takie błogosławieństwo ojca serii, przysporzyło sporo dobrego PR-u zarówno jemu samemu, jak i deweloperom z Firaxis. Po tych kilku latach wiemy, że te słowa i sukces XCOM-a z 2012 roku były swoistą inwestycją, która pozwoliła Gollopowi na skorzystanie z jednej z silniejszych rzeczy w branży gier wideo. Nostalgia i deklaracje, że Phoenix Point będzie pomostem łączącym stare i nowe X-COM-y zapewniły sukces zbiórki na Figu ponad dwa lata temu. Co prawda oczekiwania na grę ostudziła informacja o rocznej wyłączności na Epic Games Store, ale nie zmienia to faktu, że gra i tak jest oczekiwana.

Niedawno pojawił się premierowy zwiastun gry, a także ujawniono wymagania sprzętowe. Nie są przesadnie wygórowane, ale, co ciekawe, gra ukaże się również na Mackach, więc nawet jeśli macie komputer tylko do pracy, to między jednym a drugim biznesowym spotkaniem możecie zajrzeć do bazy albo posunąć o kilka kroków skomplikowaną potyczkę.

Wymagania minimalne:

  • System operacyjny: Windows 7 SP1+, 8, 10
  • Procesor: Intel Core i3/ AMD Phenom II X3
  • Pamięć RAM: 8 GB;
  • Karta Graficzna: Nvidia GeForce GTX 660 /AMD Radeon R9 270

Wymagania zalecane:

  • System operacyjny: Windows 7 SP1+, 8, 10
  • CPU: Intel Core i5 3 GHz/AMD FX series 3.2 GHz
  • Pamięć RAM: 16 GB
  • Karta graficzna: Nvidia GeForce GTX 1060/AMD Radeon R9 390X

Oprócz komputerów osobistych Phoenix Point zmierza również na konsole, jednak pojawi się na nich dopiero w 2020 roku. Wydaniem pudełkowym w Polsce zajmie się oddział Koch Media.

Bartek Witoszka

Więcej na temat:

5
Dodaj komentarz

Zaloguj się by skomentować
1 Komentarze
4 Odpowiedzi
3 Obserwujący
 
Najpopularniejszy komentarz
Najpopularniejsza dyskusja
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Aimagylop
Użytkownik

Czy dało się zrobić bardziej ordynarny reskin xcoma?

DarWin
Użytkownik

Widzę, że kolega grał już w grę, zagłębił się w jej mechanizmy, uważnie przeanalizował rozwiązania zastosowane przez twórców i na tej podstawie wydał wyrok. Bo przecież nie podejrzewam, że kolega nazwał grę “ordynarnym reskinem” na podstawie jednego zwiastuna nie pokazującego zbyt wiele samej rozgrywki.

Aimagylop
Użytkownik

Ależ witaj mój wnikliwy kolego. Pragnę zapewnić, że twoje domniemania są słuszne. Taki światły umysł zapewne potrafi zrozumieć że jest w sieci o wiele więcej materiałów dotyczących gry będącej od trzech lat w produkcji niż jeden trailer. Rozumiem, że kolega miał moment słabości skoro pozwolił takim wątpliwościom dojść do głosu ale jako że jesteśmy kolegami to nie pozostaje nic innego jak puścić to wydarzenie w zapomnienie.

DarWin
Użytkownik

Trochę mnie szanowny kolega faktycznie uspokoił, chociaż oczekiwałem raczej pełnej dysertacji z rozbudowaną analizą i listą źródeł. A mówiąc poważniej, rozumiem obawy, chociaż nie podzielam tak negatywnej oceny. Jak wielu graczy spędziłem setki godzin z nowym XCOMem i perspektywa więcej tego samego mnie nie niepokoi, jeśli dostaniemy produkt podobnej jakości osadzony w nowym uniwersum. Podobieństwa wizualne są faktycznie znaczne, ale twórcy dorzucają też parę mniejszych czy większych innowacji w mechanice gry. Przynajmniej sądząc na podstawie trochę już starego artykułu na RPS, gdzie autor też był zaniepokojony podobieństwem, ale przy tym wyliczał różnice (https://www.rockpapershotgun.com/2018/03/29/phoenix-point-is-so-much-like-xcom-it-scares-me/). Można to widzieć jako ordynarne podpięcie się… Czytaj więcej »

Deniryer
Użytkownik

Julian Gollop – założyciel Snapshot Games – stał za stworzeniem oryginalnego xcoma i sam mówi, że gra ma być duchowym spadkobiercą.
Mechaniki są kropka w kropkę podobne. Różnice są w systemie celowania – zamiast rzutu kostka masz wyliczenia na bazie tego co stoi na torze lotu. Nie wiem, czy będzie system pogodowy, który mógłby mieć pozytywny, czy też negatywy wpływ. Tak, można postrzelić swoje jednostki jeżeli będą w staną na linii strzału. Jedyna ciekawostką jest system znany z fallouta – V.A.T.S – strzelanie w słabe punkty przeciwnika będzie miało znaczenie.

Kilka “nowości” jest, ale nie na tyle żeby to robiło wielka różnice.

Popularne wpisy

Popularne Gry