Microsoft w dosyć ciekawy sposób wykorzystał darmowe gry jako nośnik reklamy, ten patent zastosowano w przypadku Zune HD.
W sieci można znaleźć już pierwsze recenzje tego urządzenia, które bardzo dobrze spisuje się również w roli konsoli do gier. W trakcie testów darmowych aplikacji okazało się, że zawierają one reklamy, których niestety nie da się ominąć.
Jedna z przetestowanych gier, Goo Splat, ma wbudowaną reklamę samochodu Kia Soul, jest ona odtwarzana w trakcie 17 sekund, które gra wykorzystuje na załadowanie się.
Kolejna z przetestowanych gier, najzwyklejsze w świecie szachy, także wymusza na graczach obejrzenie reklamy, w tym wypadku czas jej wyświetlania wyniósł 30 sekund.
Wiele wskazuje na to, że większość darmowych aplikacji na Zune HD może zawierać podobne rozwiązania, jednak z uwagi na to, że są one darmowe, poświęcenie kilkunastu sekund na obejrzenie kilku reklam nie powinno nikomu przeszkadzać.
fot.: Microsoft