Więcej, niż „kolejne Call of Duty” - pierwsze oceny Black Ops 2

Więcej, niż „kolejne Call of Duty” - pierwsze oceny Black Ops 213.11.2012 10:50
marcindmjqtx

Call of Duty to seria, którą albo się kocha, albo nienawidzi. To także seria bijąca rok w rok kolejne branżowe rekordy, więc najwidoczniej ludzi, którzy nie mogą doczekać się kolejnej części jest więcej, niż tych, którzy od jej zapowiedzi pilnują w komentarzach, by niczyjej uwadze nie uszło to, że "TO WCIĄŻ TO SAMO i w ogóle, kto kupuje ten się nie zna"...  Pierwsze recenzje Black Ops 2 wskazują na to, że Treyarch zrobił co mógł, by jakoś się wyróżnić. Jak wyszło?

IGN nazywa Black Ops 2 najambitniejszą i najbardziej ekscytującą częścią serii. Anthony Gallegos chwali system wyborów i ich konsekwencji, które wreszcie są dobrą motywacją do powtarzania kampanii, by zobaczyć dodatkowe scenki i poznać kolejne szczegóły fabuły. No i rzecz jasna inne zakończenia. IGN ocenił grę na 9.3/10

EGM wystawił 9/10. Chwaląc przede wszystkim fabułę, która bije na głowę wszystkie części serii od Modern Warfare.  Zdaniem recenzenta Treyarch mógłby odpuścić sobie misje Strike Force, czyli te, w których gra na moment zmienia się w namiastkę strategii. Ponoć zamiast dowodzenia, lepiej po prostu wskoczyć na pole bitwy i tradycyjnie wystrzelać wszystkich wrogów.

Te same zarzuty stawia grze Game Informer, zauważając jednak, że zmiany w formule serii i jakość wykonania zasługują na 8.5/10.  Dan Ryckert stwierdza w podsumowaniu, że szanuje Treyarch za to, że postanowił wstrząsnąć serią, która i bez tych zmian sprzedałaby się świetnie.

Black Ops 2 docenił też „pożeracz hitów” z Destructoida, czyli Jim Sterling. Wystawiając 8.5/10 stwierdził:

To wspaniałą gra od studia, które wyciągnęło wszystko z dostępnych narzędzi i dodało serii nowego wigoru, mimo, że nie przemodelowało jej kompletnie.  Nie docenicie tego, grając tylko w sieci, a jeśli spodziewaliście się postawienia marki na głowie, czeka was zawód. Jednak ci, którzy zwyczajnie kochają militarne strzelaniny i szukają czegoś, co pokaże, że ten gatunek ma w sobie jeszcze potencjał, będą zadowoleni. Serwis Metacritic zebrał póki co 26 recenzji. Średnia ocen wynosi na tę chwilę 85/100. Ciekawi was, jak Black Ops 2 oceniają największe zachodnie serwisy? Oto kilka kolejnych ocen:

  • GamesRadar:  4,5/5
  • Polygon:  8/10
  • Joystiq:  4/5
  • GameSpot: 8/10
  • GiantBomb: 4/5

Czyli najwidoczniej jest dobrze i, wbrew obawom, Black Ops 2 nie wygląda jak gra, która nie ma do zaoferowania nic, ponad odcinanie kuponów od popularności marki. Oby! Ja swoją przygodę z grą zacznę dziś lub jutro i mam nadzieję, że faktycznie poczuję nutkę świeżości.

A wy? Gracie już? Jak to często bywa, niektóre sklepy nie wytrzymały do premiery i Black Ops 2 można było kupić już wczoraj. Podzielcie się wrażeniami, tylko ograniczajcie spoilery.

Maciej Kowalik

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.