W 2015 w mediach najchętniej rozmawiano o...

W 2015 w mediach najchętniej rozmawiano o...31.01.2016 12:30
Oskar Śniegowski

Więcej artykułów i wzmianek niż o Bloodborne i Halo 5 razem wziętych. Więcej niż o Falloucie 4, GTA V i Battlefroncie. To był rok spod znaku wilka i PlayStation.

Uwielbiam takie rzeczy pisać i czytać, bo człowiekowi poprawia się humor na resztę dnia. ICO Partners - firma zajmująca się badaniem i analizą rynku gier w Europie, opublikowała zestawienie najczęściej pojawiających się w mediach gier za rok 2015. Wynik nie mógł być inny i pierwsze miejsce należy oczywiście do Wiedźmina 3.

Powyższy wykres to zsumowana wartość miesięcznych zestawień przygotowywanych przez firmę przez cały ubiegły rok, a minimalną ilością wzmianek pozwalających na pojawienie się w tym zacnym gronie było 20 486, gdyż z takim wynikiem ostatnie miejsce zajął niezbyt udany Battlefield Hardline. Zdaniem Tom Bidaux - CEO ICO Partners – swój sukces Wiedźmin zawdzięcza po pierwsze swojej jakości, ale nieodzowną rolę odegrała również dobra komunikacja CD Projekt RED z graczami oraz twarda odnośnie darmowych dodatków. Trzecie miejsce dla GTA V to siła marki w najczystszej postaci, Battlefront znalazł się tam z oczywistych powodów, natomiast Minecraft zadziwia Toma swoją stabilnością i stałym miejscem w każdym miesięcznym zestawieniu.

Bidaux podkreślił jednak, że Wiedźmin przegrałby z Falloutem, gdyby nie fakt, iż grę Bethesdy zapowiedziano w połowie roku i wydano zaledwie po kilku miesiącach. Do tego postapokaliptycznego RPG-a należy też tegoroczny tytuł największej ilości artykułów napisanych w ciągu jednego miesiąca. I nie, nie stało się to tuż po zapowiedzi na targach E3 (9 148 napisanych tekstów), ale na premierę, kiedy Fallout 4 pojawił się w 16 099 artykułach.

Swoje miejsce w podsumowaniu roku znalazły również konsole, dla których 2015 był najbardziej owocnym rokiem pod względem ilości wydanych tytułów. PlayStation 4 i Xbox One na dobre zadomowiły się już na rynku i ugruntowały swoje pozycje dobrymi wynikami. Wielkim zwycięzcą została marka PlayStation (PS3, PS4, Vita oraz PSVR), którą wspominano w ubiegłym roku aż 66% częściej niż konkurencyjnego Xboksa (X360, XOne). Samo PlayStation 4 pojawiało się w mediach o 35% więcej razy niż Xbox One.

Obrazków i analiz jest jeszcze więcej, ale nie chcę robić tutaj copypasty, więc gorąco zapraszam Was do źródła, gdzie znajdziecie jeszcze kilkadziesiąt slajdów i porównań na temat obecności konkretnych growych marek w mediach.

[Źródło: ICO Partners]

Oskar Śniegowski

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.