VR na Switchu? Niewykluczone

VR na Switchu? Niewykluczone08.02.2017 12:35
Adam Piechota

Ale prezes Nintendo wypowiedział się również w wielu innych, interesujących kwestiach dotyczących dalszych planów firmy.

Nintendo robi się obecne. Jest ich dużo, są w ważnych miejscach, mówią, pokazują (i płacą) więcej. Ale to nic złego, skoro próbują zwrócić oczy świata na swoje następne dziecko i mobilne podrygi. Szczególnie dobrze, że coraz bardziej medialny robi się Tatsumi Kimishima, obecny prezes firmy. Wywiad z Time to na przykład dość wyraźna deklaracja, że nie ma zamiaru wycofać się do cienia, pozwalając przemawiać wyłącznie swoim developerom lub grom. W rozmowie się oba najważniejsze tematy związane z Wielkim N: nadal niepewny Switch oraz "gierki na telefony", które wkrótce staną się zapewne jednym z głównych filarów ich rozwoju.

I od nich zacznijmy. Kimishima otwarcie przyznaje, że choć Super Mario Run został pobrany przez prawie osiemdziesiąt milionów osób na świecie, za "otworzenie" gry zapłaciło mniej niż 10% tej grupy. A właśnie 10% jest ich realnym celem. Przypominam, że po króciutkim demku gra wymagała wyłożenia dziesięciu euro na nieograniczoną reklamami i mikrotransakcjami zabawę. Wcale nie tak drogo, ale cóż - świat mobilny rządzi się nieco innymi zasadami.

"Gdy analizujemy rynki, na których gra jest sprzedawana, oraz reakcję konsumentów na jednorazową opłatę, myślę, że możemy uznać ten model sprzedaży za zdolny do tworzenia przychodu" - twierdzi Tatsumi. - "To nowy sposób monetyzacji, dlatego nie jest jeszcze tak popularny".

Fire Emblem Heroes - Trailer

Zgodnie z podejrzeniami, wypuszczenie Fire Emblem: Heroes w trybie free-to-play (paskudnie pazernym, trzeba dodać) ma stanowić pewnego rodzaju badanie gruntu. "Zostało pobrane ponad milion razy w mniej niż pół doby i przyniosło przychód w wysokości pięciu milionów dolarów. Eksperymentujemy z różnymi rodzajami monetyzacji. Zdobywamy coś na wzór pewności siebie w naszych mobilnych poczynaniach" - dodaje prezes.

Nie mam obaw o to, że Fire Emblem długo jeszcze będzie przynosił regularny zysk. Nintendo obiecało już nową zawartość do gry co dwa tygodnie, a podstawowej jest i tak na tyle, że można tam łatwo stracić głowę. Zwłaszcza gdy obudzi się w Was kolekcjoner.

Nintendo Switch Super Bowl LI Commercial - Extended Cut

A Switch? Padło trochę na temat wstecznej kompatybilności. Najnowsza konsola będzie pierwszym sprzętem firmy od wielu lat, który nie zaoferuję takiej opcji. Powód jest dość jasny i nie trzeba nam nawet oficjalnego potwierdzenia. Nintendo planuje ponowne wypuszczenie starszych hiciorów "w oryginalnej lub polepszonej wersji" na Switchu. Zalety remasterów zauważyli już ostatnio, Wii U doczekało się dwóch odświeżonych odsłon The Legend of Zelda, obie były takimi hitami, na jakie pozwalała szalenie skromna baza użytkowników sprzętu. Nie raz rozmawialiśmy na łamach Polygamii o sznureczku tytułów z Wii U, które zasługują na drugą szansę. Mario Kart 8 Deluxe lub delikatnie zmodyfikowany Splatoon (buńczucznie nazywany "dwójką") tylko to potwierdzają.

Kimishima nie ukrywa także, że Nintendo idzie z promocją po całości. Że dziesiątki wydarzeń na całym świecie, gdzie można pomacać nowy sprzęt, miliony wydane na reklamy, obecność na Super Bowlu - to wszystko ma pokazać ich zaangażowanie, by sprzęt "sprzedawał się przez długi czas i zapuścił długie korzenie". Pamiętacie pierwszy zwiastun konsoli i halę oglądającą finałowy pojedynek turnieju w Splatoona? To także może być ważny element konsoli - prawdziwie pojmowany esport. "Myślę, że esport jest czymś, czego się od nas powszechnie oczekuje. Splatoon 2 albo Arms mają spory potencjał jako tytuły esportowe. Nadal jednak rozmyślamy, jak to będzie wyglądało w stylu Nintendo".

Na koniec najciekawsze. Switch i VR? Czy ta konsola udźwignęłaby wirtualną rzeczywistość?

Adam Piechota

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.