Ubisoft chwali się wynikami finansowymi i zapowiada nowe gry

Ubisoft chwali się wynikami finansowymi i zapowiada nowe gry22.01.2009 19:45
marcindmjqtx

Wszędzie straszą nas kryzysem, masowymi zwolnieniami i kokluszem. Prawdę mówiąc mam dość, bo to jest mechanizm samospełniającej się przepowiedni - im więcej osób uwierzy, że jest kryzys i trzeba w związku z tym podejmować jakieś niekonwencjonalne kroki, tym dotkliwsze będą jego skutki. Nie możemy przecież zapominać, że ekonomia to nauka społeczna i wynik umowy między ludźmi. Wracając do meritum - miło wśród tych ponurych doniesień poczytać, że ktoś świetnie sobie radzi. Ubisoft opublikował wyniki finansowe za trzeci kwartał roku fiskalnego i okazało się, że firma zarobiła więcej niż 12 miesięcy temu.

W trzecim kwartale roku fiskalnego francuski wydawca zanotował sprzedaż gier na poziomie 508 mln. euro, podczas gdy rok wcześniej wartość ta osiągnęła 405 mln. Jeśli podliczymy pierwsze dziewięć miesięcy roku fiskalnego to Ubi nasprzedawało gier za 852 mln. a w analogicznym okresie rok wcześniej 711 mln. euro.

Świetnie radzi sobie zbierająca bardzo różne oceny Shaun White Snowboarding, która rozeszła się już w ilości 2,3 mln. egzemplarzy, a w USA stała się grą sportową nr dwa. Równie dobrze poradziły sobie Rayman Raving Rabbids TV Party (1,5 mln.) i Far Cry 2 (2,9 mln.). Zawiodły za to dwa inne tytuły - Prince of Persia, który znalazł jedynie 2,2 mln. nabywców, a Ubi liczyło na znacznie więcej oraz Tom Clancy's EndWar, którego sprzedaż również nie spełniła oczekiwań firmy.

W trzecim kwartale roku fiskalnego, aż 44% sprzedanych gier było przeznaczonych na konsole Nintendo. Firma zdecydowała się przełożyć premierę I Am Alive by dać deweloperom więcej czasu na dokończenie gry. Yves Guillemot na konferencji prasowej zapowiedział także Red Steel 2. W roku fiskalnym 2009/2010 zobaczymy też Assassin's Creed 2 , Splinter Cell: Conviction , Anno i tytuł z uniwersum Ghost Recon, cztery gry na licencjach włącznie z James Cameron's Avatar oraz sequel Teenage Mutant Ninja Turtles a także trzy zupełnie nowe marki. Francuzi przewidują, że rok fiskalny zamkną kwotą sprzedaży w wiedłakch 1 mld 40 mln. do 1 mld 60 mln. euro.

Marcin Lewandowski 

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.