To kupię i tamto też kupię. Dobre wyniki sprzedaży Dead by Daylight, Hearts of Iron IV i This War of Mine

To kupię i tamto też kupię. Dobre wyniki sprzedaży Dead by Daylight, Hearts of Iron IV i This War of Mine22.06.2016 16:44
Adam Piechota

O, a ja myślałem, że jestem osamotniony ze swoją coroczną akcją "wakacyjne nadrabianie horrorów".

Czasem fortuna uśmiecha się także do mniejszych projektów, a my lubimy o tym Was informować. Bo że nowe Call of Duty, mimo tak negatywnych dotychczas reakcji, sprzeda się dobrze, albo Ubisoft odniesie finansowy sukces z filmem lub przyszłoroczną grą z serii Assassin's Creed, wiecie aż za dobrze. To i na co poświęcać temu większą uwagę.

Co innego produkcja bardziej niszowego studia, Behaviour Digital, wydana za pomocą weteranów ze Starbreeze. Bardzo możliwe, że już wiecie, o jakim tytule mowa, ponieważ Dead by Daylight radzi sobie zaskakująco dobrze. W tydzień od premiery sprzedała się w 270 tysiącach egzemplarzy, co pozwoliło już zwrócić koszty produkcji. Wydawca nie kryje radości z pozytywnego przyjęcia, zwłaszcza że - w oczach Anderssona Klinta - bazuje na pomyśle ich własnego Payday.

Dead by Daylight | Launch Trailer

No właśnie, bo część z Was jeszcze nie kojarzy - o co w gierce chodzi? W Dead by Daylight część graczy wciela się w typowych bohaterów z amerykańskiego slashera (klimat emanuje wonią "Piątku trzynastego" na kilometr), a jeden - w ich zabójcę, wolniejszego, ale o wiele potężniejszego. Dalej możecie sobie już wyobrazić. Ot, asymetryczna sieciówka w sosie z horrorów. Coś, czym mógł być wirtualny Jason. Ja bym na przykład z przyjemnością pograł, ale wśród znajomych nie mam zbyt wielu fanów tego gatunku. Więc smutek.

Następny powód do radości mają fani gier strategicznych. Paradox Interactive, twórcy choćby niedawnego Stellaris (czytaliśmy recenzję, czytaliśmy), świętują właśnie przekroczenie 200 tysięcy opchniętych egzemplarzy Hearts of Iron IV. Ze Stellaris było nieco łatwiej, gdyż ten próg ich bardziej "kosmiczny" tytuł przekroczył zaledwie w dobę. Czwarte Serca z Żelaza potrzebowały na to co prawda dwóch tygodni, więc ktoś mógłby skomentować "słabo". I słabo?

Wręcz przeciwnie. Paradox w ogłoszeniu prasowym z dumą pisze, że jeszcze żadna gra historyczna w ich dorobku nie schodziła z podobną prędkością. Takiego wyniku nie miała ani Europa Universalis IV, ani Crusader Kings II. I dla nich zdominowanie tej (chyba już tak jest, niestety) niszy wystarczy. Bo przecież pieniążków tak ogólnie im nie brakuje. Największy hit Paradox Interactive, Cities: Skylines, w ciągu roku przeskoczył poprzeczkę dwóch milionów. To tak, gdybym w przyszłości, zgodnie ze swoim konsolowym rodowodem, lekko zadrwił ze strategii jako takich, w głębi duszy zazdroszcząc, bo "u nas nie było".

A żeby nie było, że tracimy polską duszę, gratulujemy też 11 bit studios, bo na Androidzie sprzedali już 100 tysięcy jednakowych This War of Mine. To dobry wynik dla tak niemobilnej produkcji. Moim zdaniem wyłącznie. Trudno by mi było decydować o tym wszystkim w tramwaju, pociągu lub toalecie. Emocjonalny chłopak jestem.

Adam Piechota

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.