To już pewne. Trailer Call of Duty: Infinite Warfare jest najczęściej krytykowanym materiałem wideo tego roku na YouTubie

To już pewne. Trailer Call of Duty: Infinite Warfare jest najczęściej krytykowanym materiałem wideo tego roku na YouTubie08.12.2016 12:48
Paweł Olszewski

YouTube Rewind 2016 nie zaskakuje - gry wciąż rządzą w serwisie Google'a. Zaskakuje za to odbiór Call of Duty: Infinite Warfare.

YouTube Rewind to cykliczne podsumowanie Google'a, w którym możemy obejrzeć najpopularniejsze z danego roku filmiki. Przy tej masie użytkowników i generalnie ich naturze, nie są to materiały, które warto tutaj linkować. Lepiej nie jest też, jeżeli ograniczymy się do Polski. Moim zdaniem z naszej dziesiątki najpopularniejszych klipów najciekawiej wypadają Legendy Polskie o Twardowskim.

Skoro już jesteśmy przy polskim rynku, to warto też wspomnieć, że u nas YouTube = gry. Wśród najpopularniejszych kanałów poza kilkoma "śmieszkami" rządzą gracze. ReZigiusz zamyka podium z 2,2 mln subskrypcji. W pierwszej dziesiątce jest jeszcze Stuu Games, IsAmUxPompa czy ROJOV13. Każdy z grubo ponad milionem subskrypcji (a Blowek i Stuu z ponad 2 mln).

YouTube Rewind 2016 ładnie podsumowuje YouTube'a, ale nie mówi o wszystkim. Na przykład o najbardziej negatywnie ocenianym filmiku 2016 roku. Ale od czego mamy Wikipedię. Zamieszczona tam lista jest całkiem aktualna, a po weryfikacji rzeczywiście okazuje się, że w niechlubnej kategorii "List of most disliked YouTube videos" rządzi "Call of Duty: Infinite Warfare Reveal Trailer". Gdy piszę te słowa, materiał ma dokładnie 3 388 250 kciuków w dół. Dla porównania, rządzący w zestawieniu Justin Bieber dorobił się ich 7 mln. Ale od 2010 roku, podczas gdy gra Activision zgromadziła ten wynik od maja 2016.

Official Call of Duty®: Infinite Warfare Reveal Trailer

Negatywne emocje towarzyszące pierwszej zapowiedzi nie były zwykłym hejtem użytkowników. Call of Duty: Infinite Warfare rzeczywiście zostało chłodno przyjęte przez graczy. Nas też nie porwało, nawet mimo (a może i zwłaszcza przez) dodawany tylko do droższego wydania remaster Call of Duty 4: Modern Warfare.

Seria Call of Duty niemal co roku biła różne rekordy. Teraz pobiła kolejny, ale raczej Activision nie będzie się nim chwalić przed inwestorami. Generalnie łatka najgorzej ocenianego materiału wideo z największej marki danej spółki giełdowej może być mocno niewygodna. I może zmotywuje amerykańską firmę do przemyślenia swojej strategii? Dziś wydaje się to nie do pomyślenia, ale jeszcze rok temu nie do pomyślenia była jesień bez nowego Need for Speeda czy dużej gry z serii Assassin's Creed. Call of Duty potrzebuje podobnego oddechu. Albo zwrotu akcji w postaci cofnięcia się do II wojny światowej lub jeszcze wcześniej, w stylu Battlefielda 1.

Paweł Olszewski

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.