To jak sprzedało się Modern Warfare 2 w Polsce?

To jak sprzedało się Modern Warfare 2 w Polsce?12.11.2009 11:23
marcindmjqtx

W dniu premiery Modern Warfare 2 sprzedało się w Anglii 1,23 miliona sztuk [sic!]. To prawie 2 razy więcej niż GTA IV. Analitycy na tej podstawie przewidują, że na świecie mogło to być 7 milionów kopii, z czym jednak nie zgadza się sam Pachter, mówiąc że to raczej było bliżej 4 milionów.

No dobra, tak było na świecie? A jak w Polsce?

Powyżej mogliście zobaczyć polską reklamę gry, która będzie pojawiać się w telewizji. Wspominamy o tym, bo podczas imprezy promocyjnej LEM pochwalił się, że na marketing wydano około miliona złotych i do tej pory takiego budżetu reklamowego gry nie widziały, o czym zresztą tweetowaliśmy wcześniej.

Ale wracając do wyników sprzedaży. Szacunkowo pierwszego dnia zeszło: 23 tysiące kopii na PC, 3,8 tysiąca na PS3 i 2,5 tysiąca na 360 (przypomnijmy, że Halo 3 w dniu premiery sprzedało się 4 tysiące sztuk, a było to jakiś czas temu już). Mowa oczywiście o polskich wersjach. W sumie 29,3 tysiąca.

Biorąc po uwagę ilość konsol na rynku, ceny gier i ich stosunek do zarobków, jak również ilość mieszkańców to naprawdę ładny wynik. Dodatkowo, wydaje mi się, że całkiem nieźle pokazuje ile się piraci na 360.

PS A jak sprzedawały się u nas w ogóle gry z tej serii? Sławek na GC pisze:

W sumie wszystkie zebrane razem to prawie 400 tysięcy sprzedanych sztuk. Najlepiej sprzedała się pierwsza część z dodatkiem i pierwsze Modern Warfare - jedno i drugie w ponad 120 tysiącach. Piąte Call of Duty, World at War, w ciągu roku doliczył się 60 tysięcy sprzedanych egzemplarzy, Call of Duty 2 zaś wypadło o kilkanaście tysięcy lepiej. Najsłabsze było Call of Duty 3, wyłącznie konsolowe, które mimo to dało radę w początkowej fazie rozwoju next-genów w Polsce sprzedać 13 tysięcy pudełek.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.