The Secret World się marnie sprzedało, bo źli recenzenci słabo je ocenili

The Secret World się marnie sprzedało, bo źli recenzenci słabo je ocenili29.08.2012 16:08
marcindmjqtx

Najlepiej zawsze zwalić winę na innych.

Funcom zaczął mnie już naprawdę wkurzać. Pisałem już o tym, że najnowsze MMO tego studia, The Secret World, sprzedaje się marnie i firma musiała zwolnić całkiem sporo osób. Ale to jeszcze nie koniec dramy.

Dziś ujawniono, że od momentu premiery, czyli od 29 czerwca tego roku, z półek sklepów (i cyfrowych półek cyfrowych sklepów) zniknęło zaledwie 200 tysięcy sztuk gry. To bardzo mało.

I co? Funcom stwierdza, że "wielki wpływ na sprzedaż" miały średnie recenzje, jakie zebrała gra.

No naprawdę, ja proszę, bez takich. Źli recenzenci ocenili za nisko biedne The Secret World i teraz ludzie lądują na bruku. Nie twierdzę, że te oceny były niesłuszne czy słuszne - nie jestem fanem MMO, nie grałem w TSW, nie wiem - ale zrzucanie odpowiedzialności na kogoś innego nigdy nie jest dobrym wyjściem. Dlaczego nie można powiedzieć: "gra była po prostu za słaba"? Albo "zrobiliśmy wcześniej dwa MMO, które nam nie wyszły, ale niczego się nie nauczyliśmy, zrobiliśmy następne i też nie wyszło"? Albo "wydaliśmy kupę kasy na gatunek, w którym panuje ogromna konkurencja i rządzi kilka określonych tytułów"? Trochę odwagi cywilnej! Funcom przynajmniej zauważa, że konkurencja w tym roku była ciężka, zwracając uwagę na Mists of Pandaria, Guild Wars 2 i Diablo 3. No chociaż tyle.

W takich momentach mam naprawdę dosyć przyznawania ocen grom. Fani nigdy nie są z nich zadowoleni, bo są za niskie. Dla antyfanów są z kolei zawsze za wysokie. Nikt nie wie czy mają być jednak obiektywne, czy jednak muszą być subiektywne, bo inaczej się nie da i non stop są o to kłótnie. A jeszcze producenci gier gotowi na nie zrzucać winę za to, że im się ich produkcje nie sprzedają.

Świat bez ocen byłby serio piękniejszy.

Ale przynajmniej Funcom może czegoś się nauczy. Firma zamierza teraz robić mniejsze, choć ciągle sieciowe, gry. Jako przykład podano... World of Tanks, League of Legends i Minecraft. No jak to są "mniejsze gry", to gratuluję rozeznania w rynku i życzę sukcesów w przyszłości.

[źródło: eurogamer]

Tomasz Kutera

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.