Teaser teasera zapowiedzi teasera, czyli Watch Dogs 2 i Battlefield 1 próbują podgrzać atmosferę przed E3

Teaser teasera zapowiedzi teasera, czyli Watch Dogs 2 i Battlefield 1 próbują podgrzać atmosferę przed E307.06.2016 13:31
Patryk Fijałkowski

W kwestii hakerskiej gry Ubisoftu przynajmniej poznaliśmy też datę jej premiery. Ale poza tym branżowe strategie marketingowe niezmiennie rodzą chęć złożenia dłoni na czole.

Ciemne pomieszczenie. Widzimy tylko czyjąś rękę trzymającą smartfona. Zamiast muzyki burczy nudny ambient. Tajemniczy bohater wciska coś bez patrzenia na wyświetlacz, ani chybi hakuje, zdolniacha, a w tle zmieniają się niewyraźne obrazy. Wciska. Dalej wciska. Widzimy tylko rękę, burczy ambient, bohater wciska. Mija trzydzieści sekund. Wciska. Wyciemnienie.

Watch Dogs 2 - Hello World

I nagroda dla najsłabszego teasera zapowiedzi wędruje do... Watch Dogs 2! Co następne? Dwuminutowa zajawka Kratosa wiążącego sandały? Piętnaście sekund z Maksem Paynem jedzącym w milczeniu płatki? Mam nadzieję, że deweloperzy Watch Dogs 2 mają więcej pomysłów na grę niż marketingowcy na jej reklamę. O tym przekonamy się może jutro, kiedy otrzymamy już pełnoprawny zwiastun.

No, ale przynajmniej już teraz mamy coś więcej, bo IGN przypadkowo wygadał się z datą premiery - Watch Dogs 2 pojawi się 15 listopada 2016 roku. Swoją drogą redakcja amerykańskiego portalu chyba naprawdę musi wywalić osobę odpowiedzialną za umieszczanie bannerów na stronie. W podobny sposób wyszła przecież na jaw data premiery Overwatch.

Ale wracając do nieco absurdalnej praktyki zwiastunów zwiastunów... Gorączka przed E3 udzieliła się również twórcom Battlefielda 1. Teaser tej gry trwa 15 sekund i zaprasza do oglądania pełnego trailera 12 czerwca. Cóż, w tym wypadku przynajmniej cokolwiek dzieje się przez tą 1/4 minuty...

Battlefield 1 - EA Play 2016 Teaser Trailer

Ile jeszcze takich stymulantów hajpu przyjdzie nam obejrzeć do targów? Ile razy wydawcy będą namawiać nas do niezdrowego podniecenia łydką głównego bohatera albo krótką migawką zapowiedzi, która właśnie została zapowiedziana? Nasza pseudotajemnicza branża od dawna wiedzie prym w kwestii mielenia materiałów promocyjnych, o czym na łamach Polygamii już 7 lat temu pisał Zygmunt Miłoszewski:

Cóż, teaser Watch Dogs 2 jest zdecydowanie idealnym przykładem tego rebusowania. Długo przed E3 w te absurdalne tony uderzył też Titanfall 2 ze swoim teaserem, na którym widzimy Mieczysława...

Titanfall 2 Zwiastun – PS4, Xbox One i PC

... czy Gears of War 4, idąc w klasyczny już (o zgrozo) zwiastun zwiastuna:

A pamiętacie jeszcze pierwszą zapowiedź Star Wars Battlefront? To cholerstwo dopiero zostawiało niedosyt... A mówiło, rzecz jasna, tyle co nic. W końcu ta gra w tamtym momencie nawet nie istniała. EA nabyło prawa do Gwiezdnych Wojen zaledwie miesiąc wcześniej.

Star Wars: Battlefront Teaser Trailer

Historia pokazuje, że tego typu zabawy mogą czasem narobić więcej szkody niż planowanej przez twórców ekscytacji. Wynika to głównie z wygórowanych oczekiwań graczy pompowanych zagadkowymi teaserami, a czasami nawet z nieporozumienia, jak miało to ostatnio miejsce z zapowiedzią MGS-owej maszyny pachinko, do której wykorzystano sceny ze Snake Eatera odtworzone na silniku The Phantom Pain. Gracze coraz częściej wyczuleni są na skąpe zapowiedzi i niepotrzebną enigmę, zatem sztucznie generowany szum może niekiedy zrykoszetować uprzedzeniem. Ja się na przykład do Watch Dogs 2 uprzedziłem.

Patryk Fijałkowski

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.