Taki był Battlefield Heroes

Taki był Battlefield Heroes05.04.2017 20:06
Dantius

Jak już zapewne zauważyliście po tytule gry, produkcja ta wywodzi się od EA. Gdyby EA nieco mocniej skupiła się na udoskonalaniu rozgrywki, a nie na rozwijaniu ItemShopu, zapewne byłoby o tej grze głośno. Brak regularnego dodawania nowego contentu (map itp.) a umieszczanie w grze płatnych itemków doprowadziło do zamknięcia gry, która była bardzo grywalna i naprawdę nietuzinkowa.

Pierwsze słyszę, co to jest za gra?

Battlefield Heroes gra F2P z mikropłatnościami osadzona w dość bajkowej i kreskówkowej grafice shooter z wieloma mapami i trybami meczu. Nie jest to jednak taktyczny FPS, jak np. BF3. Tutaj stawia się na zręczność i szybką rękę. W grze mamy do wyboru dwie strony konfliktu: Royal i National. Obie frakcje dążą do wygrania wojny jaka toczy się w grze na różnych mapach. Gdy już wybierzemy swoją stronę konfliktu, kreujemy naszego bohatera i dostajemy wybór klas postaci, są ich trzy: Gunner, Soldier i Commandos. Każdą z nich wyróżniają skille/umiejętności, które może używać podczas walki oraz bronie jakie mogą używać. O klasach później. Gra była naprawdę dobra i wciągająca. Warto wspomnieć, że mistrzostwa świata w BFH w 2012r. nie wygrali nikt inny, jak Polacy.

Klasy postaci.

Jak już wspominałem w grze mieliśmy do wyboru trzy klasy postaci.

Pierwszą z nich jakie opisze to Gunner. Klasa ta specjalizuje się dużą ilością życia i mocnym dmg'em. Jej broniami głównymi są: karabin maszynowy, shootgun, bazzoka. Skille jakie wyróżniają tą dość powolną postać, to rzecz jasna, przyspieszenie ruchu na parę sekund, tarcza dająca nam przez jakiś czas dodatkowy pancerz i inne skille nastawione właśnie na wbieganie i szybkim pozbywaniu się przeciwników.

Drugą z klas był Soldier, przeze mnie nazywany medykiem. Tak zgadza się, postać ta posiada skill leczący. Jest to umiejętność obszarowa, więc warto wspomóc naszych kompanów w potrzebie podczas silnego ostrzału. Oprócz tego posiada ona również skill 'kupa granatów' czyli wyrzucamy w stronę wroga, dość potężne granaty. Nie dajcie się zwieść, soldier to również mocna klasa pod względem dmg'a. Dzięki skill'owi 'podpalenie', nasze kule są w ogniu co czyni zabieranie dodatkowego życia wrogowi. Soldier zalicza się do moich ulubionych klas postaci w grze ze względu na hybrydę wysokiego dmg'a oraz właściwości leczących. Do głównych broni używanych przez postać zalicza się pistolet maszynowy, shootgun, granatnik. Te i inne skille posiada ten idealny support/dps (w języku rpg'owym mówiąc).

Ostatnią z klas w grze jest Commandos. Jak sama nazwa wskazuje, niczym komandos przy użyciu broni głównych takich jak, snajperka, nóż, czy pistolet z tłumikiem będziemy po cichu zdejmować naszych przeciwników z dużej i małej odległości. Klasa posiada bardzo ciekawe skille jak np. 'maskowanie', stajemy się niewidzialni. Wróg dostrzeże nas, gdy zbliżymy się do niego za bardzo, więc trzeba działać szybko. Gdy w trybie maskowania oddamy strzał, to stajemy się automatycznie widoczni. Komandos posiada głównie skille ofensywnę, czyli przez jakiś czas dostajemy zwiększony dmg do snajpierki, rzucamy bombę na ziemie w punktach strategicznych, gdy wróg na nią wejdzie wybucha. Jeżeli używamy noża, jest skill umożliwiający zadawanie przez jakiś czas większych obrażeń - 'trujący nóż'. Jest jedną z najbardziej interesujących klas w grze.

Używanie pojazdów!

Bardzo fajny aspekt. W grze możemy używać pojazdów! Samolot, helikopter, czołg, jeep czy maszyny przeciwlotnicze są do naszej dyspozycji. Każdy z pojazdów wygląda inaczej względem drugiej strony konfliktu. Są to pojazdy wieloosobowe, więc w jeepie, helikopterze i samolocie zmieszczą się łącznie 3 osoby, w czołgu dwie osoby, a w maszynie przeciwlotniczej tylko jedna.

Mapy i tryby gry.

Swoje bitwy toczymy na 16 mapach. Każda z nich jest stworzona po inny typ rozgrywki, więc mamy duże mapy, gdzie nacisk jest położony na pojazdy, i takie, gdzie nie mamy możliwości używania pojazdów, i nacisk jest nastawiony na 'close quartes'. Map jest naprawdę dużo, są różnorodne i ładnie wytworzone przy akopaniamencie tej kreskówkowej grafiki. Co do trybów gry tutaj jest tradycyjnie: capture the flag, przejmowanie punktów, team deathmach. Nie będę się o nich rozpisywał bo każdywie na czym one polegają.

Aspekty RPG.

Poprzez zadawanie wrogi obrażeń, otrzymujemy punkty doświadczenia. Gdy zbierzemy odpowiednią ilość, zdobywamy następny poziom (jest ich 30 w grze). Dzięki temu zdobywamy Punkt Umiejętności, który możemy wydać przy naszych skillach, by móc ulepszyć ich działanie. Oprócz tego mamy questy/misje. Np. Zadaj obrażenia 560 czołgiem, lub zdobądź flagę 2 razy. Po ich wykonaniu dostajemy punkty doświadczenia i monety, które możemy wydać w grze na nowe bronie, ubieranie itp... Niestety tylko na czas określony.

F2P? Połowicznie.

Gra jest oczywiście darmowa. Wystarczy założyć konto i można grać, JEDNAK to EA, więc by móc grać na równi z innymi trzeba wydać te parę zielonych. Mamy w grze podział na dwie waluty: monety, które zdobywamy podczas grę tzw. VP i BattleFunds'y, czyli walutę za realną gotówkę. Dzięki tej drugiej możemy kupować bronie, ubranie niedostępne dla zwykłych śmiertelników. Są bardzo drogie w sklepiku, jednak EA "wychodzi nam na rękę" i codziennie dostawaliśmy nową 'Gorącą Ofertę'. Np. w zestawie super snajperka, 3 pistolety, ubranie -80%! I powiem Wam to się opłacało, trzeba niekiedy poczekać na dobrą ofertę, tutaj grała cierpliwość. Niestety z początkowym setem jakie dostajemy na początku gry za daleko nie zajedziemy, będzie trzeba w końcu trochę wydać, trochę nie dużo. Wystarczy być cierpliwym i przedsiębiorczym. Za 1 wysłanego sms'a mogliśmy spokojnie uzbroić i ubrać 3 postacie, wystarczy poczekać na odpowiednie oferty i zniżki. Niestety, EA ciągle ładowało rozwój swojej gry w $$$, czyli wychodziło do ItemShopu toniki obezwładniające, które masakrycznie unbalansowały grę, oprócz tego weszło ulepszanie broni, kolejny unbalans, i na koniec konta Premium. Była jednak mała nadzieja tzw. The Claw. Raz na dzień losujemy dla jednej z naszej postaci jeden z itemków z ItemShopu. Możemy wylosować wszystko, ubranie, pistolety, itp. ulepszenia do broni, toniki na życie itp. Niektóre itemki, możemy wylosować nawet na zawsze! Co do dodawania nowego contentu ala nowe mapy, tryby a dodawanie ubrań za $$$ i itemków P2W (lepsze naboje itp. których nie dało się zdobyć bez płacenia tu. wyjątek The Claw), dysproporcja tych dwóch była o-grom-na!

Koniec wojny

Serwery gry zostały zamknięte 14 lipca 2015 wraz z innymi grami F2P EA (Battlefield Play4Free, FIFA World, NFS World). Wydawca tłumaczył się minimalną liczbą graczy i na małe zainteresowanie samą grą. Wiadomo, gdy nie dodaje się nic nowego, a liczy tylko się na przypływ gotówki to wtedy są tego takie efekty.

Bohater, bohaterowi nie równy, czyli podsumowanie.

OCENA:

8+/10

~Dantius

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.