Super Smash Bros. Ultimate sprzedaje się, jak gdyby był największą grą w dziejach mordoklepek

Super Smash Bros. Ultimate sprzedaje się, jak gdyby był największą grą w dziejach mordoklepek11.12.2018 09:21
Adam Piechota

„Spoiler”: dokładnie tak jest.

To właściwie truizm, napisać, że Smash jest hitem, chociaż u nas w kraju ten fenomen był zazwyczaj niezauważalny. Ultimate już na podstawie pre orderów sugerował poważne bicie rekordów. Z oficjalnymi liczbami Nintendo zapewne chwilkę poczeka - przecież mówimy tutaj o ich głównym materiale „świątecznym” - ale nawet zerkając na lokalne topki sprzedaży, zobaczymy, jak ogromna była piątkowa premiera. I tak, potencjalnie mówimy tutaj o miażdzycielu Super Mario Odyssey czy Breath of the Wild. Switch potrzebował takiego uderzenia od dawna.

My nie pozostajemy w tej kwestii jakoś wyjątkowo w tyle. Według weekendowych zestawień, które na ludzki język tłumaczy GamesIndustry, tylko na podstawie sprzedaży edycji pudełkowych, będących coraz mniejszą częścią realnych wyników, Ultimate jest najlepiej sprzedającym się Smashem w historii angielskiego rynku. O 302% lepiej od wersji na Wii U, o 233% od edycji na 3DS-a i o 62% lepiej od Super Smash Bros. Brawl na oryginalnym Wii. Podkreślam raz jeszcze, że te statystyki nie uwzględniają sprzedaży cyfrowej. Czyli takiego Maćka Kowalika oraz tysięcy podobnych mu leniuchów.

Każdy, kto już spróbował się zmierzyć z zawartością Ultimate, całkiem poważnie bierze ten podtytuł. To tak rozbudowana (ale też przystępna, spokojnie) produkcja, że muszę szarpać dosłownie w każdej wolnej chwili, by nasza recenzja miała ręce i nogi. Niemniej już teraz mogę napisać, żebyście po prostu zaryzykowali. Na domówkach nareszcie przestanie dominować Mario Kart.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.