Star Wars Battlefront 2 najpopularniejszą grą E3? Na to wskazuje YouTube

Star Wars Battlefront 2 najpopularniejszą grą E3? Na to wskazuje YouTube19.06.2017 10:32
Patryk Fijałkowski

W dziesiątce najczęściej oglądanych i omawianych tytułów nie zabrakło też trochę niespodzianek.

Targi E3 są już za nami. Wrzawa po tych wszystkich zapowiedziach, zwiastunach, newsach i konferencjach będzie pewnie jeszcze chwilę opadać. YouTube zebrał już jednak wyniki i postanowił opublikować listę najpopularniejszych targowych gier.

Na jakiej zasadzie stworzono ten ranking? Wytyczną była oczywiście łączna liczba wyświetleń; pod uwagę brano zarówno oficjalne zwiastuny czy prezentacje rozgrywki, jak i materiały od mediów i fanów omawiające dany tytuł. W rezultacie zwycięzcą E3 został Star Wars Battlefront 2. Sam zwiastun był najpopularniejszym wideo targów, zgarniając niemal osiem milionów wyświetleń (teraz już prawie 9,5).

Star Wars Battlefront II: Official Gameplay Trailer

Siła marki? Prawdopodobnie tak. Przystępność? Z pewnością. Poza tym obietnice twórców naprawdę wzbudzają nadzieje - uwzględnienie prequelów, bezpłatne DLC, całkiem rychła premiera... Nie dziwi mnie, że to właśnie Battlefront mógł być na YouTubie najgorętszą grą targów. Drugie miejsce też nie jest zaskoczeniem - Assassin's Creed Origins. Mało tego, to właśnie powrót Asasynów prędzej widziałbym na piedestale. Znam ludzi, którzy nie tyle są graczami, co po prostu grają w Assassin's Creedy. Tylko. Jeśli zaś chodzi o resztę gorącej dziesiątki...

  1. Star Wars Battlefront II
  2. Assassin's Creed Origins
  3. FIFA 18
  4. Call of Duty: WWII
  5. God of War
  6. Super Mario Odyssey
  7. Spider-Man
  8. Anthem
  9. Need for Speed Payback
  10. Dragon Ball Fighter Z

W oczy na pewno rzuca się zaskakująca przewaga produktów od EA. O ile z perspektywy "core'owych" graczy konferencja Elektroników była raczej nudna, o tyle aż cztery tytuły firmy znalazły się na liście najczęściej oglądanych gier na YouTubie. Pokazuje to, że EA to przede wszystkim wydawca z bardzo silnymi markami, popularnymi też (przede wszystkim?) wśród osób, które nie siedzą po uszy w świecie gier. FIFA 18 na trzecim miejscu najpopularniejszych gier E3? Jaaasne...

Super Mario Odyssey - Game Trailer - Nintendo E3 2017

Co ciekawe, do rankingu załapał się też Dragon Ball Fighter Z. Bijatyka na zwiastunach wygląda jak spełnienie marzeń każdego fana mangi/anime, który wiele lat temu prał wrogie pyski w Mugenie. Ale żeby gra odbiła się aż takim echem? Sentymenty i powrót marki w postaci Dragon Ball Super muszą robić swoje. Warto też zaznaczyć, że choć Super Mario Odyssey wylądował na piątym miejscu, to sam zwiastun gry na liście YouTube'a jest zaraz za Battlefrontem 2 z 5,5 milionami wyświetleń. A materiał Nintendo pojawił się dopiero kilka dni po Gwiezdnych wojnach. Zresztą, w tym momencie ma już nawet więcej wyświetleń niż Battlefront (prawie dziesięć milionów).

Tak czy inaczej lista pokazuje, że to co zdaniem graczy najciekawsze może dosyć mocno rozmijać się z tym, co jest najpopularniejsze. YouTube udostępnił też listę najczęściej oglądanych zwiastunów E3, choć jak pokazuje przykład Mario, te liczby dosyć szybko się dezaktualizują.

  1. Star Wars Battlefront 2: Official Gameplay Trailer - 7,9 milionów
  2. Super Mario Odyssey - Game Trailer - Nintendo E3 2017 - 5,5 milionów
  3. Marvel's Spider-Man (PS4) 2017 E3 Gameplay - 4,5 miliony
  4. FIFA 18 | THE JOURNEY: HUNTER RETURNS | OFFICIAL TEASER TRAILER - 4 miliony
  5. Need for Speed Payback Official Gameplay Trailer - 3,4 milionów
  6. Official Call of Duty®: WWII – Multiplayer Reveal Trailer - 3,3 milionów
  7. Forza Motorsport 7 - E3 2017 - 4K Announce Trailer - 3,1 milionów
  8. Mario + Rabbids Kingdom Battle: E3 2017 Announcement Trailer | Ubisoft [US] - 3 miliony
  9. South Park: The Fractured But Whole: E3 2017 Official Trailer – Time to Take a Stand | Ubisoft [US] - 2,7 milionów
  10. Assassin's Creed Origins: E3 2017 Gameplay Trailer [4K] | Ubisoft [US] - 2,6 milionów

Patryk Fijałkowski

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.