Star Citizen „zmienia” silnik, ale to jeszcze nie powód do paniki

Star Citizen „zmienia” silnik, ale to jeszcze nie powód do paniki27.12.2016 09:52
Bartosz Stodolny

Akurat w tym przypadku to naprawdę nic wielkiego, a dużo ważniejsze są inne zmiany, które przyniosła aktualizacja 2.6.

Większość zainteresowanych wie już od piątku, że wraz z aktualizacją 2.6 Star Citizen przesiadł się na nowy silnik. Normalnie byłby to kolejny dowód na to, że Chris Roberts zagubił się w swoim sukcesie i zupełnie przestał panować nad tym projektem, ale nie tym razem, bo zmiana jest czysto kosmetyczna.

Lumberyard Visual Demo GDC 2016

A jest tak dlatego, że nowym silnikiem jest Amazon Lumberyard, który oparty jest na CryEnginie. Tym samym, na zmodyfikowanej wersji którego działa już Star Citizen. Zatem przejście nie powinno być problematyczne i na pewno nie możemy mówić o jakiejś wielkiej rewolucji, a bardziej od graczy poszkodowany może być co najwyżej CryTek, który i tak ma już sporo problemów. Sam twórca Star Citizena mówi o całym przedsięwzięciu tak:

Co to oznacza dla graczy? Przede wszystkim to, że Star Citizen korzysta od teraz z Amazon Web Services, zatem za obsługę części sieciowej odpowiadają serwery Amazonu. Łatwiej będzie też udostępniać rozgrywkę na Twitchu czy dodać wsparcie dla modów.

Jednak dużo ważniejsze jest to, co do gry wprowadza łatka 2.6, bo Star Citizen bardzo potrzebuje czegoś nowego co sprawi, że granie, czy w ogóle wspieranie tej produkcji będzie miało dalszy sens.

Star Citizen Alpha 2.6 Gameplay Trailer

Wśród nowości znajdziemy między innymi trochę nowych statków, lepszą kamerę dla widoku z perspektywy trzeciej osoby, „nowy” tryb w Arena Commanderze (który zamienia fale obcych na fale piratów), dodatkowe misje w systemie Crusader i… moduł Star Marine!

To ten obiecany jakiś czas temu i – wydawałoby się – porzucony element FPS, w którym wysiadamy z naszego statku, bierzemy karabin w łapę i idziemy lać się z innymi graczami. Na razie w dwóch trybach – Elimination, czyli klasyczym deathmatchu i Last Stand, gdzie walczymy o kontrolę nad czterema punktami dostępowymi. A wszystko na dwóch mapach, z których jedna umożliwia walkę w stanie nieważkości.

Star Citizen: Star Marine Trailer

Dobrze, bardzo dobrze. Niech Roberts i Cloud Imperium Games pokażą, że Star Citizen to coś więcej, niż festiwal niespełnionych obietnic. Tylko niech kolejne aktualizacje nie pojawiają się z częstotliwością jedna na „kiedyś tam”.

Bartosz Stodolny

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.