Sprawdziłem, jak jest z tą dostępnością PlayStation 5 w Polsce. Oto co mówią sklepy

Sprawdziłem, jak jest z tą dostępnością PlayStation 5 w Polsce. Oto co mówią sklepy02.10.2020 13:46

Plotki o tym, że Sony nie zapewni oczekiwanych ilości PlayStation 5, docierały zewsząd. Ale gigant sam się do plotek odnosił, nazywając je kłamstwem i obiecując spokój w sklepach. Fakty są takie, ze konsoli PS5 dziś praktycznie nie da się zamówić.

Mało tego. Ci, którzy załapali się na okienko przedsprzedażowe, nie mogą być pewni, że otrzymają konsole w dniu premiery - takie informacje otrzymała Polygamia z polskich sklepów.

Przypomnijmy, PlayStation 5 i PlayStation 5 Digital Edition, czyli wersja bez napędu, trafią do naszego kraju 19 listopada. Za standardową wersję zapłacimy 2299 zł. Druga, "cyfrowa" to wydatek rzędu 1849 zł. Tyle teorii. Teraz praktyka.

Początek przedsprzedaży był wyścigiem sklepów. Niemal na targowych warunkach jeden przez drugiego starał się namówić do swojej oferty. Palmę pierwszeństwa wiódł w tym aspekcie sklep x-kom.pl. Jeżeli daliście się namówić na ich newsletter, dostawaliście 100 zł zniżki na PS5. Efekt? Nie wszyscy upragniony sprzęt otrzymają na premierę.

PS5 na premierę nie dla każdego

- Rzeczywiście, aż takie zainteresowanie zakupem nowym PlayStation zaskoczyło chyba wszystkich. Do premiery mamy jeszcze półtora miesiąca i oporowo skupiamy się teraz na poszukiwaniu kolejnych wolnych sztuk na rynku. Mamy jednak obawy, że nie będziemy w stanie rozesłać w dniu premiery wszystkich zamówionych u nas egzemplarzy - tłumaczy Kamil Szwarbuła, rzecznik sklepu x-kom.

Zapewnia jednocześnie, że o anulowaniu zamówień nie może być mowy. - Oczywiście wszystkie zamówienia zrealizujemy, oczywiście w niższej cenie niż u konkurencji, ale możliwe, że na swoją konsolę niektórzy klienci będą musieli poczekać trochę dłużej - dodaje Szwarbuła.

Podobny problem mają wszyscy. Hurtownicy i detaliści. W tym m.in. sieć Media Expert. Powody są te same: za dużo zamówień, za mało urządzeń.

- Liczba zamówień na konsole absolutnie przerosła oczekiwania wszelkie oczekiwania. Na tę chwilę wstrzymaliśmy zamówienia na PS5, gdyż nie mamy potwierdzonych kolejnych dostaw od producenta. Odnośnie Xbox Series S|X sytuacja wygląda lepiej, ale przy tak dużym zainteresowaniu na samą premierę konsol może zabraknąć – tłumaczy Michał Mystkowski, rzecznik sieci elektromarketów. I tak jak wszyscy liczy, że producenci uporają się z problemami, które dotykają nie tylko Polskę, ale cały świat.

- Obserwatorzy rynku są zgodni, że popyt na konsole przerósł wszelkie oczekiwania. Ze względu na ogólnoświatową sytuację, wzrasta zainteresowanie atrakcyjnymi formami spędzenia czasu w domu. Rośnie społeczność graczy, cały sektor gamingowy przechodzi czas absolutnego rozkwitu i sądzę, że popyt na konsole był zwyczajnie niedoszacowany – dodaje Mystkowski.

Anulowane zamówienia?

Po sieci od paru dni krążą też niepokojące screeny maili, które rzekomo informują o anulowaniu zamówienia na PlayStation 5 przez sklep. Jak jest naprawdę? To również wyjaśnił nam rzecznik sieci Media Expert.

- Wszyscy klienci, którzy nie opłacili zamówienia w ciągu 7 dni, otrzymali od nas prośby o dokonanie płatności. Brak opłacenia zamówienia powodował jego anulowanie, a pula niewykupionego sprzętu trafiła do kolejnych klientów, którzy chcieli zakupić konsolę w przedsprzedaży – tłumaczy. Dowiedzieliśmy się również, że liczba takich sytuacji była bardzo mała.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.