Sony nie mówi „nie” pecetowemu PlayStation VR

Sony nie mówi „nie” pecetowemu PlayStation VR29.03.2016 11:59
Bartosz Stodolny

Takie rozwiązanie byłoby bardzo ciekawe, szczególnie dla osób, które nie chcą wydawać majątku na wirtualną rzeczywistość.

Pierwsze egzemplarze Oculus Rift trafiły już do odbiorców, w sieci pojawiają się recenzje i wygląda na to, że jest dobrze. Jakość zarówno sprzętu, jak i wyświetlanego obrazu jest dobra, a korzystanie z gogli nie powoduje zawrotów głowy i rewolucji żołądkowych. Nadal jednak zostaje problem ceny wirtualnej rzeczywistości na pecetach. 600 dolarów za Rifta i 800 za HTC Vive to sporo, a przecież potrzebny jest jeszcze mocny komputer, który z tym wszystkim sobie poradzi.

Na tę chwilę na horyzoncie nie ma praktycznie żadnej alternatywy, AMD co prawda zaprezentowało wspólnie z Sulon Technologies swoją propozycję, ale nie ma się co oszukiwać – gogle VR z wbudowanym komputerem tanie nie będą. Pozostali producenci albo nie mają odpowiedzi, albo ich sprzęt ciągle jest w powijakach, a jego cena pozostaje nieznana.

Szansa dla tych, którzy nie mogą – albo nie chcą – wydawać dużych kwot na coś, co nie do końca jest jeszcze sprawdzone nieoczekiwanie wypłynęła od… Sony. Masayasu Ito, wiceprezes Sony Computer Entertainment, powiedział w wywiadzie dla Nikkei, że PlayStation VR na pecetach to coś, co ma duży potencjał, choć na razie nie ma co pędzić do sklepów i kupować gogli, jeśli nie ma się PS4.

Nie byłoby to takie złe. O ile w przypadku rozwiązań mobilnych mamy wybór, choćby pomiędzy prostymi sprzętami pokroju Google Cardboard, a nieco bardziej zaawansowanymi typu Samsung Gear VR, to przy pecetach jesteśmy skazani na sprzęty z kategorii „high end”. PlayStation VR z ceną oscylującą w okolicach dwóch tysięcy złotych byłoby tu dobrą alternatywą ze średniej półki.

Jakość co prawda byłaby niższa, niż w przypadku Rifta i Vive’a, co Sony samo przyznaje, a PS VR nadal nie jest tanie, szczególnie jeśli doliczyć zakup akcesoriów jak wymagana kamerka i opcjonalnie kontrolery Move (z drugiej strony, Oculus Rift też będzie miał opcjonalne kontrolery ruchowe), ale bariera wejścia nadal będzie niższa. No i w tym przypadku raczej nie będzie potrzebny superkomputer, bo całość jest zoptymalizowana pod PS4, które aż tak potężną konsolą nie jest.

Ja pomysłowi kibicuję i mam nadzieję, że PlayStation VR za jakiś czas pojawi się na pecetach. Żeby dobrze funkcjonować rynek potrzebuje konkurencji i dywersyfikacji zarówno cenowej, jak i jakościowej.

[Źródła: PC Gamer, Reddit]

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.