Sniper 2 - realny budżet, wysoka sprzedaż

Sniper 2 - realny budżet, wysoka sprzedaż11.02.2011 16:30
marcindmjqtx

Ostatnio sporo piszemy o budżetach polskich gier - jak choćby o tym, że Bulletstorm kosztował ponad 20 milionów dolarów. Produkcja Snipera 2 to „tylko" 6 milionów. I to naszych polskich złotych.

Marek Tymiński, prezes City Interactive, mówi nam, że przewidywana sprzedaż kontynuacji Snipera wynosi na pewno ponad 2 miliony kopii. „Gdybym wydał na grę ponad 60 milionów złotych, to tak jak Adrian, uznałbym za porażkę sprzedaż poniżej 2 milionów kopii” - dodaje - „Bulletstorm mi się podoba, jak i wszystkim hardcorowym graczom, pytanie tylko czy uda się przekonać mainstream do tej produkcji, a w końcu to od tego zależy sprzedaż”.

Snajper z telefonem Ale Sniper 2 to nie jedyne nowinki z siedziby City Interactive. Poza otwarciem nowego studia w Londynie i zapowiedzeniem nowej wysokobudżetowej produkcji firma wchodzi na rynek smartfonów. Dlaczego? Wg prezesa City to naturalna droga rozwoju dla City. „Potrafimy robić gry, mamy wyczucie, jakie produkty się sprzedają, jesteśmy mocni w dystrybucji, a co więcej - rozumiemy ten rynek i  mamy odpowiednią skalę działania”. Bliższe relacje z firmą Apple są dla nich dodatkowym atutem.

Apple to dla CI ważny gracz, bo to właśnie jego platformy - iPhone i iPad mają być numer jeden dla nowo powstałej spółki. Co prawda baza użytkowników Androida rośnie bardzo szybko i niedługo - wg Tymińskiego - może przegonić iOS, ale póki co większe pieniądze widać na App Store.

Jak osiągnąć sukces w sklepie Apple? Zewsząd słychać sygnały, że nie wystarczy już po prostu mieć pomysł, bo dziennie pojawia się tam ponad 100 gier, i kolejne produkcje ginął w ich zalewie. Oczywiście, paru tytułom udaje się wybić i mamy wówczas piękne historie sukcesu, zwykle jednak wygląda to nieco inaczej. Jak planuje rozegrać to City?

Przede wszystkim tworzyć i projektować gry specjalnie pod te platformy. Koniec z przenoszeniem tytułów z innych konsol. Gry na iPhona czy też Androida mają wykorzystywać jego cechy i być jak najlepiej dopasowane do jego możliwości. A poza tym liczy się pomysł i wykonanie. „Gry muszą być o wiele bardziej dopracowane” - mówi Tymiński - "Masa gier na platformy Apple jest po prostu za słaba. Wiem, bo sam gram z synem codziennie i widzę, że te produkcje po prostu nie spełniają norm”.  Do współpracy z City zaproszeni są wszyscy. Zarówno ci, który już mają jakąś grę i szukają wydawcy, jak i ci, którzy potrzebują pomocy marketingowej, merytorycznej czy też szukają po prostu inwestora.

A to nie wszystko Poza smartfonami są przecież też i nowe konsole przenośne. O tym, że City będzie tworzyć gry na 3DSa już wiedzieliśmy. A co z NGP - nową zabawką Sony? Jak na razie ciężko powiedzieć, chociaż już wiadomo, że „konkurencja Nintendo będzie bardzo silna i  PlayStation ciężko będzie z tym walczyć. 3DS może być kolejną rewolucją.” Czego z kolei ma się obawiać Nintendo? „Smartfony to największe zagrożenie dla przenośnego rynku gier z powodu malejących cen poszczególnych produkcji. Zresztą te platformy to dla mnie przyszłość” kończy Tymiński.

City nie próżnuje i ciągle słyszymy o jego nowych inicjatywach i planach. Liczymy, że wraz z inwestycjami poprawi się też jakość i gry tego wydawcy będą coraz lepsze. Bo sukcesy finansowe już mają, teraz czas by i gracze pokochali ich produkcje.

Piotr Gnyp

PS A podobno grywalna wersja nowej, tajemniczej gry City, której akcja ma dziać się podczas drugiej wojny światowej ma zostać zaprezentowana na E3.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.