Słonie, czerwień i latający ludzie

Słonie, czerwień i latający ludzie27.07.2009 15:01
marcindmjqtx

Zastanawialiście się kiedyś skąd wzięły się nazwy naszych studiów deweloperskich? Dlaczego CDP jest czerwone, czy TATE to skrót, czy nic nie znaczące słowo i dlaczego ludzie umieją latać? Jeżeli tak, to zapraszamy do rozwinięcia, gdzie deweloperzy z kilku znanych studiów nam to wyjaśniają.

Zacznijmy chyba od najbardziej niespodziewanej odpowiedzi, czyli związku TATE Interactive ze słoniami (w końcu mają jednego w logo), mimo iż generalnie gry o tym akurat zwierzątku chyba jeszcze nie zrobili. Jak do tej pory mieliśmy tylko kangurki i konie.

Nazwa wywodzi się z pierwszych liter dawnej grupy demoscenowej "Think About The Elephants". Grupa miała na koncie wiele sukcesów m.in. zajęła 2 miejsce w General Probe 1997 roku demem pt: Boombum Niestety nikt nie pamięta skąd wówczas wzięły się te słonie i dlaczego trzeba było o nich myśleć. Ekologia? Porcelana? Kłusownicy? Może kiedyś się tego dowiemy.

Kraina Technologii to w zasadzie automatyczne skojarzenie i w miarę bezpośrednie wyjaśnienie nazwy Techland. Jeżeli kiedyś było w tym coś głębszego to zginęło w zawierusze dziejów.

Nazwa Techland, jak można się domyśleć, powstała ze złożenia dwóch słów: "Tech" i "Land". Pierwszy człon nawiązuje oczywiście do słowa "technologia", natomiast drugi oznacza kraj / krainę, bądź też ojczyznę. Jako, że słowo to powstało blisko dwie dekady temu, trudno podać jego dokładną etymologię. Współcześnie można potraktować Techland = Kraina Technologii.

Na nazwę może też wpłynąć lokalizacja studia. Jak mówi przedstawiciel CD Projekt RED - Jacek Brzeziński:

Nazwa CD Projekt Red jest przetworzeniem pierwszej nazwy naszego studia, czyli Red Studio. Firma została założona w okolicach 2001 roku w Łodzi, która - jak wiadomo - jest fabrycznym miastem zbudowanym z czerwonej cegły, stąd słowo Red. Zresztą pierwsze logo studia przedstawiało czerwoną fabrykę z wysokimi kominami. Z czasem nazwa została zmieniona, żeby lepiej podkreślić fakt, że jesteśmy częścią grupy CD Projekt. Poza tym, po przeniesieniu siedziby studia do Warszawy w 2003 roku, wypadało zmienić logo. Nowe logo można obejrzeć oczywiście na stronie CD Projekt RED.

Najciekawsze oczywiście na koniec. Dlaczego ludzie umieją latać? I skąd w ogóle pomysł by tak nazwać swoje studio? Jak mówi Adrian Chmielarz:

Kiedy w trójkę zakładaliśmy PCF w 2002 roku, koniecznie chcieliśmy mieć jakąś oryginalną i nie do zapomnienia nazwę dla firmy - taką, która podkreślałaby kreatywność jej ludzi. Kiedy po pary dniach najróżniejszych wymysłów (np. DeFacto, Extravaganza, itd.) nic nie klikało, razem z Virtem (Andrzejem Poznańskim) wpadliśmy na pomysł, by zacząć trzepać nazwy albumów i tytuły utworów twórców ambient, trance, itd. Pomyśleliśmy, że oni tyle jarają i takie substancje przyjmują, że na pewno na coś fajnego wpadli. W pewnym momencie przejechaliśmy przez jeden z albumów Astral Projection (jeszcze jako SFX) i tam jest właśnie kawałek o nazwie "People Can Fly". Spodobało nam się, ale szukaliśmy dalej. Po paru minutach nagle obaj jak jeden mąż stwierdziliśmy, że nie ma sensu więcej szperać, bo "People Can Fly" utknęło nam w głowach na dobre i jest git pomada. Dopiero później okazało się, że kawałek wykorzystuje cytat z filmu "Kalifornia", wygłasza go David Duchovny: "When you dream there are no rules. People can fly. Anything can happen" (czyli pi razy oko: "Kiedy śnisz, reguły znikają. Ludzie mogą latać. Wszystko się może zdarzyć"). Czyli udało nam się uzyskać efekt idealny: nazwa firmy faktycznie jest łatwa do zapamiętania, a jednocześnie podkreśla to, że chcemy być kojarzeni z grami pełnymi pomysłów wykraczającymi poza standard. Mam nadzieję, że było to dla Was interesujące. Cały czas czekamy na odpowiedź Metropolis Software (jak sądzicie, chodzi o grę Kult, czy może o pewien stary film?) i innych polskich studiów. Jeżeli chcecie się z nami podzielić genezą Waszej nazwy, czekamy na kontakt.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.