Skłonności autodestrukcyjne Nintendo - firma blokuje na YouTubie sama siebie

Skłonności autodestrukcyjne Nintendo - firma blokuje na YouTubie sama siebie23.05.2016 17:03
Patryk Fijałkowski

Taaak, branża lubi takie absurdalne historyjki. A wszystko najprawdopodobniej przez zautomatyzowane procedury.

Wyobraźcie sobie, że Nintendo we współpracy z 4J Studios wypuściło ostatnio darmowe DLC do Minecrafta na Wii U zawierające elementy związane z Mario. I wyobraźcie sobie, że teraz filmy na YouTubie z materiałami z tej paczki są oznaczane jako korzystające nielegalnie z cudzej marki. Przez kogo są oznaczane? Ano przez Nintendo.

Super Mario Mash-Up Pack for Minecraft - Wii U Edition

Tak, dobrze rozumujecie: Nintendo wydaje DLC z Mario do Minecrafta, a potem zarzuca ludziom, którzy z niego korzystają, że łamią prawa autorskie. Nie martwcie się jednak - nie chodzi raczej o to, że japoński gigant ma rozdwojenie jaźni; po prostu we znaki muszą dawać się zautomatyzowane procedury. System ContentID wykrywa użycie muzyki z Super Mario 64 (która wchodzi w skład wspomnianego DLC) i domyślnie oznacza taki materiał jako naruszający prawa autorskie. Ekipa z 4J Studios napisała na swoim Twitterze, że byli zapewniani, że taka sytuacja nie będzie mieć miejsca. A jednak ktoś w Nintendo to przeoczył, co doprowadziło do kuriozalnej sytuacji. Podjęto już działania, by wszystko naprostować.

Ech, Wielkie N to ma się z tym YouTubem... Pamiętacie, jak 3 lata temu oznajmiło, że będzie czerpać 100% zysków z cudzych materiałów, na których pojawiają się ich gry? Wywołało to spore zamieszanie i zniesmaczenie wśród letsplayerów, którzy na swoich kanałach nie raz i nie dwa reklamowali tytuły Nintendo. Zresztą, nawet ci, którzy nie grywali w Bayonettę 2 czy Zeldę, byli niezadowoleni - w końcu podejście opiekunów Mario potrząsało sieciową etyką let's playów; dlaczego youtuberzy mieliby nie zarabiać na tym, że robią reklamę Nintendo? Dopiero rok później Wielkie N zaproponowało im program członkowski.

Nintendo w ogóle zawsze jest gdzieś obok wszelkich trendów. Firma choćby dopiero ostatnio zdecydowała się zagościć na smartfonach, co zresztą okazało się bardzo dobrą decyzją, gdy na rynku pojawiło się niepozorne, zaskakująco dobre Miitomo. Wszyscy ciągle czekają też na Pokemon Go i kilka innych mobilnych tytułów; nie wspominając już o nieuchwytnym Nintendo NX, które zadebiutuje w marcu, a na E3 się najprawdopobniej nie pokaże. Dlaczego? Bo to Nintendo. Firma jak zwykle chadza własnymi ścieżkami i najwidoczniej nie widzi sensu w pokazaniu nowej konsoli na największych targach gier na świecie zaledwie 9 miesięcy przed jej premierą.

Ostatnio z kolei okazało się, że poza dogonieniem aktualnej generacji i obstawieniem smartfonów, Wielkie N planuje też umieścić swoich ludzi w kinie. Animowany Link czy Kirby mieliby czarować w salach kinowych w przeciągu pięciu lat.

[źródło: Gamasutra]

Patryk Fijałkowski

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.